Βρίσκεστε εδώ:  / ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Νέο τεστ αίματος ανιχνεύει εγκαίρως υποτροπή καρκίνου
Νέο τεστ αίματος ανιχνεύει εγκαίρως υποτροπή καρκίνου

Γυναικείες ζωές θα σώσει μια αιματολογική εξέταση, η οποία μπορεί να ανιχνεύσει την υποτροπή του καρκίνου του μαστού. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Αντικαρκινικής Ερευνας του Λονδίνου, εφαρμόζοντας το νέο τεστ, κατόρθωσαν να ανιχνεύσουν τα ίχνη της νόσου ακόμα και οκτώ ολόκληρους μήνες νωρίτερα από τους γιατρούς.

Ειδικότερα, εντόπισαν τις 12 από τις 15 που συμμετείχαν στην και εμφάνισαν υποτροπή. Βέβαια οι ειδικοί παραδέχονται ότι έχουν ακόμα πολύ δρόμο να διανύσουν μέχρις ότου να μπορεί να χρησιμοποιηθεί η νέα εξέταση στα νοσοκομεία. Οπως είναι γνωστό, η εκτομή, αφαίρεση του κακοήθους νεοπλάσματος, είναι η ενδεικνυόμενη θεραπεία στις περιπτώσεις καρκίνου του μαστού. Ομως κάθε καρκινικός όγκος ξεκινάει από ένα μεμονωμένο καρκινικό κύτταρο. Ετσι, αν κύτταρα του όγκου έχουν μεταναστεύσει σε κάποιο άλλο σημείο του σώματος ή αν ο χειρουργός δεν τον αφαίρεσε όλο, ο καρκίνος θα επιστρέψει.

Στην , η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Science Translational Medicine, συμμετείχαν 55 που διέτρεχαν μεγάλο κίνδυνο για υποτροπή εξαιτίας του μεγέθους του όγκου. Οι ερευνητές ανέλυσαν το μεταλλαγμένο γενετικό υλικό του όγκου και αναζήτησαν στο αίμα του ασθενούς αυτές ακριβώς τις . Κατά τη διάρκεια της μελέτης δεκαπέντε εμφάνισαν υποτροπή και το καινοτόμο αιματολογικό τεστ έδωσε έγκαιρη προειδοποίηση σε δώδεκα από αυτούς. Στους άλλους τρεις ο καρκίνος είχε κάνει μετάσταση στον εγκέφαλο και το προστατευτικό φράγμα αίματος – εγκεφάλου πιθανώς να σταμάτησε τα θραύσματα του καρκίνου από το να εισέλθουν στο αίμα.

Επίσης, το τεστ ανίχνευσε καρκινικό γενετικό υλικό σε έναν ασθενή που δεν είχε εμφανίσει υποτροπή της νόσου. Οι ερευνητές, πάντως, δεν ενημέρωσαν καμία από τις που συμμετείχαν στο πείραμα ότι είχαν ανιχνεύσει καρκινικά κύτταρα καθώς θα ήταν εντελώς αντιδεοντολογικό να στηρίξουν τις αποφάσεις τους σε ένα μη δοκιμασμένο πρότυπο. Τώρα οι ερευνητές ελπίζουν ότι ο έγκαιρος εντοπισμός των καρκινικών κυττάρων θα σημαίνει ότι οι θεραπείες, όπως η , θα ξεκινούν νωρίτερα με την ενίσχυση των πιθανοτήτων μακροημέρευσης του αρρώστου.

Ο δρ Νίκολας Τέρνερ, ένας από τους ερευνητές που συμμετείχαν στη μελέτη, επισήμανε ότι η βασική που έθεσαν οι επιστήμονες είναι κατά πόσο μπορούμε να εντοπίσουμε τις γυναίκες που κινδυνεύουν με υποτροπή τόσο νωρίς ώστε να μπορούμε με τη χορήγηση θεραπειών να αποτρέψουμε αυτό το ενδεχόμενο. «Επί του παρόντος -λέει ο δρ Τέρνερ- δεν γνωρίζουμε την απάντηση αλλά ευελπιστούμε ότι θα βρούμε τη λύση με τις επόμενες έρευνες που θα δρομολογήσουμε. Ομως, τώρα μιλάμε για μια αρχή η οποία τελικά μπορεί να εφαρμοστεί για οποιαδήποτε μορφή καρκίνου εφόσον υπάρχει πιθανότητα υποτροπής μετά την ολοκλήρωση της θεραπείας». Τα πλεονεκτήματα της νέας μεθόδου είναι πολλά. Η ανάλυση αίματος, γενικά, είναι μια φτηνή μέθοδος. Αντίθετα, η ανάλυση του γενετικού υλικού ενός καρκινικού όγκου ώστε να εντοπισθούν οι παραμένει μια ακριβή διαδικασία. Η τιμή της βέβαια φθίνει καθώς ο τομέας της αντικαρκινικής ιατρικής κινείται από τη θεραπεία των όγκων σε όποιο μέρος του ανθρώπινου σώματος ανιχνεύονται προς τα φαρμακευτικά σκευάσματα που στοχεύουν εναντίον συγκεκριμένων μεταλλάξεων στους καρκινικούς όγκους.

Πηγή: kathimerini.gr