Βρίσκεστε εδώ:  / ΕΠΙΣΤΗΜΗ / Κινέζοι κλωνοποίησαν μαϊμούδες
Κινέζοι κλωνοποίησαν μαϊμούδες

Ακούν στα ονόματα Ζονγκ Ζονγκ και Χούα Χούα και είναι δύο νεαρές, θηλυκές μαϊμούδες του γένους μακάκο. Φαίνονται πανομοιότυπες, σαν να ήταν ομοζυγωτικές δίδυμες, κάτι που δεν αληθεύει: η μία έχει ηλικία οκτώ και η άλλη έξι εβδομάδων.

Εκείνο που τις κάνει τόσο ξεχωριστές είναι ότι δημιουργήθηκαν με την ίδια τεχνική που «γέννησε» πριν από δύο δεκαετίες την παγκοσμίως διάσημη προβατίνα Ντόλι. Με άλλα λόγια, η Ζονγκ Ζονγκ και η Χούα Χούα είναι κλώνοι και η έλευσή τους στη ζωή έσπασε το αποφασιστικό τεχνικό φράγμα που μέχρι χθες καθιστούσε ατελέσφορη κάθε προσπάθεια για κλωνοποίηση του ίδιου του ανθρώπου. Μια επαναστατική εξέλιξη, που συνοδεύεται από μύριες όσες ελπίδες για νέες, πρωτοποριακές θεραπείες σοβαρών νόσων, όπως ο και το Αλτσχάιμερ, αλλά και με ισάριθμα ηθικά διλήμματα.

Για την κλωνοποίηση των δύο μαϊμούδων συνεργάστηκαν ερευνητές από την κινεζική ακαδημία επιστημών και από το ινστιτούτο νευροεπιστημών της Σαγκάης. Τα πορίσματα των ερευνών τους, που πιστοποιούν τη γρήγορη πρόοδο της Κίνας σε επιστήμες αιχμής, δημοσιεύθηκαν στο χθεσινό φύλλο του επιστημονικού περιοδικού Cell. Η μέθοδος που χρησιμοποίησαν οι Κινέζοι ερευνητές, πανομοιότυπη με εκείνη που οδήγησε στη της Ντόλι στη , το 1996, λέγεται Μεταφορά Πυρήνα Σωματικού Κυττάρου (SCNT): ο πυρήνας ενός κυττάρου, που περιλαμβάνει το DNA του, αφαιρείται από ένα κύτταρο κάποιου οργανισμού και «φυτεύεται» στο ωάριο ενός άλλου οργανισμού, από το οποίο έχει αφαιρεθεί ο δικός του πυρήνας.

Μετά την Ντόλι, επιστήμονες από διάφορες χώρες είχαν καταφέρει να εφαρμόσουν αυτή την τεχνική, παράγοντας κλώνους αγελάδων, χοίρων, σκύλων, ποντικών και άλλων ζώων. Ωστόσο, δεν τα κατάφερναν με τα πρωτεύοντα θηλαστικά (βιολογική τάξη που περιλαμβάνει τις μαϊμούδες, τους πιθήκους και τους ανθρώπους). Η συνεισφορά των Κινέζων ερευνητών ήταν ότι κατάφεραν να «ανάβουν» ή να «σβήνουν» κατά βούληση ορισμένα που εμπόδιζαν την των εμβρύων.

Σε δηλώσεις τους, εκπρόσωποι της ερευνητικής ομάδας δήλωσαν ότι αποκλείουν κατηγορηματικά κάθε για κλωνοποίηση ανθρώπων για ηθικούς λόγους. Ωστόσο, η κλωνοποίηση μαϊμούδων ή πιθήκων και η χρησιμοποίησή τους ως πειραματόζωων είναι πολύ πιθανό να επιταχύνει τις έρευνες για νέα και γονιδιακές θεραπείες ορισμένων από τις σοβαρότερες και φονικότερες ασθένειες που απειλούν τον άνθρωπο.

Πηγή: kathimerini.gr