Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΕΠΙΣΤΗΜΗ » Eνδιαφέρουσα ομιλία για το CERN
Eνδιαφέρουσα ομιλία για το CERN

Μι πολύ ενδιφέρουσα και αρκετά ενημερωτική ομιλία για την ιστορία, την που γίνεται σήμερα, καθώς και τις εφαρμογές του “”, θα γίνει αύριο , 7η Φεβρουαρίου και 8 μ.μ. στο αμφιθέατρο του Οικονομικού Τμήματος του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας (εωργίου Καρτάλη 72 – Ροζού, πρώην αλλικό Ινστιτούτο).

Ομιλητής θα είναι ο φυσικός της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ιωάννης Βέργος, που έχει δώσει και άλλες διαλέξεις στη σειρά των ομιλιών «Αστρονομία για όλους» της Εταιρείας Αστρονομίας και Διαστήματος.

Στην ομιλία αυτή θα επιδιωχθεί να περιγραφεί με απλό και κατανοητό τρόπο η λειτουργία του Μεγάλου Επιταχυντή Αδρονίων (“LHC”), ο τρόπος εμφάνισης νέων σωματιδίων και η μέθοδος ανίχνευσής τους στα 4 πειράματα “ATLAS”, “CMS”, “ALICE” και “LHCb”. Θα γίνει ακόμη αναφορά στο ατύχημα του 2008, αλλά και στην ανακάλυψη του σωματιδίου Higgs που ανακοινώθηκε στις 4 Ιουλίου 2012, ένα ορόσημο για τη φυσική. Θα περιγραφούν δε οι ιδιότητές του και η αναγκαιότητα της ύπαρξής του.

Επίσης θα αναλυθεί η έρευνα που γίνεται στα 4 αυτά πειράματα και ποιος είναι ο κύριος προσανατολισμός της σήμερα. Ακόμη ο ρόλος της Ελλάδας, που είναι ένα από τα ιδρυτικά (!) μέλη του “”.

Θα αναφερθούν βεβαίως οι αστρονομικές και κοσμολογικές επιπτώσεις των ανακαλύψεων, αλλά και οι εφαρμογές τους στην καθημερινή ζωή. Σίγουρα δε φαντάζεται κανείς, ποιες δραστηριότητες καθημερινής ρουτίνας έχουν εφευρεθεί στο “CERN”.