Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ » Πλημμύρησε φώς το Αρχοντικό Τζωρτζέϊκο
Πλημμύρησε φώς το Αρχοντικό Τζωρτζέϊκο

Πλημμύρησε φώς το Αρχοντικό Τζωρτζέϊκο

Εγκαίνια έκθεσης “THE LIGHT” στον Άγιο εώργιο Νηλείας

 

Παρουσία επισήμων και πλήθος κόσμου πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της εικαστικής έκθεσης “THE LIGHT – ΤΟ ΦΩΣ”, στο Μουσείο Τοπικής Ιστορίας και Τέχνης “Κώστας Λιάπης”, στο Αρχοντικό “Τζωρτζέϊκο”, στον Άγιο εώργιο Νηλείας του Δήμου  Νοτίου Πηλίου.

Η έκθεση περιλαμβάνει έργα των ζωγράφων: Κωνσταντίνου Κομνηνού, Ιωακείμ Μιναρετζόπουλου, Roland RISSE, Katharina KRIENER, ενώ ο Λευτέρης Στεργίου παρουσιάζει τη διπλωματική του εργασία στην Αρχιτεκτονική με τίτλο “Έργο στο ”.

Παρών στα εγκαίνια της έκεθσης  ο Γ.Γ. του Υπ. Εσωτερικών Μιχάλης Σταυριανουδάκης, ο Δήμαρχος Νοτίου Πηλιου Μιχάλης Μιτζικός ,ο Αντιδήμαρχος Πολιτικής Προστασίας, Τοπικής Οικονομίας, Ανάπτυξης και Πολιτισμού Δημ. Ραμματάς ,ο δημοτικός σύμβουλος Ιωάννης Τζώρτζης , ο πρόεδρος του Τ.Σ. Ιωάννης Ευαγγελινός και η τοπική σύμβουλος Μαρία Βιδούρη.

Η έκθεση θα παραμείνει ανοικτή για το κοινό μέχρι τις 21 Σεπτέμβριου καθημερινά από τις 9.00 το πρωί έως τις 2.00μ.μ.  και κάθε Τρίτη , Πέμπτη, Παρασκευή και το απόγευμα από τις 5.00  έως τις 8.00 το βράδυ.

Διοργάνωση : Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Νοτίου Πηλίου και Πολιτιστικός Σύλλογος Αγίου Γεωργίου Νηλείας o «ΚΕΝΤΑΥΡΟΣ»

Η είσοδος είναι ελεύθερη

Συμμετέχοντες καλλιτέχνες :

Κωνσταντίνος Κομνηνός

Γέννημα θρέμμα Πηλιορείτης , γεννήθηκε το 1966 σε γραφικό κεφαλοχώρι στην Ζαγορά του Πηλιου, σε μια περιοχή κατάφυτη από μηλιές , οξιές , καστανιές αγναντεύοντας από μικρός το απέραντο γαλάζιο του υ .

Ελεύθερο και αντιδραστικό πνεύμα από την φύση του , έμαθε να πλάθει στην φαντασία του μέσα από τις καθημερινές εικόνες που τον περιτριγύριζαν , μορφές μυθικές και πολλές φορές τερατώδεις , εξωπραγματικές .

Σπούδασε ζωγραφική στην Σχολή Κάλων Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με υποτροφία του ΙΚΥ και του Κασσαβετείου Ιδρύματος Ζαγοράς

Από το 1992 έχει κάνει πολλές ατομικές και ομαδικές παρουσιάσεις του έργου του τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό και ιστορικοί τέχνης έχουν εκφραστεί με κολακευτικά λόγια για το έργο του. Έργα του ανήκουν σε δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

Από το 1998 διδάσκει καλλιτεχνικά μαθήματα στο Δημοτικό ΙΕΚ Βόλου και σε άλλους φορείς, ενώ διατηρεί το δικό του εργαστήριο προετοιμασίας υποψηφίων για σχολές καλών τεχνών.

Από τα νέα του έργα στην έκθεση , γυμνά και ευκάλυπτοι λάδια .

Τα γυμνά ζωγραφίζονται με ιμπρεσιονιστηκό τρόπο ουσιαστικά είναι χρωματικές συγχορδίες ή αρμονίες και αποδίδουν την μορφή με φυσικό τρόπο. Οι ευκάλυπτοι ζωγραφίζονται με χρωματικές γραμμές δομώντας μια ωραία χρωματιστή εικόνα καλοκαιριού ή φθινοπώρου επίσης υπάρχουν χρωματικές στιγμές και κενά πού κάνουν την εικόνα να αναπνέει και να έχει ωραία αιθέρια ροή. Αστικοί ιστοί Αθήνα, Βόλος δυο ελεύθερα σχέδια με μελάνι και στιγμές χρωματικές είναι ουσιαστικά πλέγματα που δημιουργεί ο αστικός ιστός όπου εμπλέκονται.

Ιωακείμ Μιναρετζόπουλος

Γεννήθηκε στον Βόλο. Την περίοδο 1989 έως 2006 έζησε στην Αθήνα όπου σπούδασε στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Α΄ Εργαστήριο Ζωγραφικής του Δημήτρη Μυταρά και από το 2007 ζει στον Βόλο. Με επίκεντρο της ζωγραφικής του τον Άνθρωπο και τη Φύση έχει παρουσιάσει το έργο του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις καθώς και σε σκηνικά σε συνεργασία με του Λευτέρη Βογιατζή, Α. Λεβίδη, Θ. Ιστικοπούλου, Ε. Μανωλοπούλου .

Ασχολήθηκε με τη ζωγραφική τοιχογραφιών από τον Τύμβο του Φιλίππου και τον τάφο της Περσεφόνης στο Μουσείο Βεργίνας, ζωγραφική τοιχογραφιών σε ιδιωτικές κατοικίες, ζωγραφική θρησκευτικού ταμπλό σε συνεργασία με τη ζωγράφο Ε. Δοξιάδη, ζωγραφική τοιχογραφιών σε της Μαγνησίας με θέματα την αρχαία και την νεότερη ιστορία της περιοχής.

Τα έργα αυτής της έκθεσης είναι κατά κάποιον τρόπο συνέχεια της ερευνάς – που ξεκίνησε πριν από δυο χρονιά – πάνω στην έννοια της αντίληψης της εσωτερικής πραγματικότητας. Με τον ορό εσωτερική πραγματικότητα υπονοείται η σχέση του ανθρώπου με το περιβάλλον του (άνθρωποι ζώα φύση).

Πρόκειται για έργα μεσαίων και μεγάλων διαστάσεων με λάδι και ακρυλικό παστέλι και κάρβουνο πάνω σε καμβά και δυο από αυτά σε χαρτόνια συσκευασίας.

Επίσης εμβόλιμα στο χώρο της έκθεσης βρίσκονται και κάποια έργα κλασικής ζωγραφικής-πορτραίτα-που τα έβαλε απλώς επειδή του άρεσε η παρουσία τους εκεί σ αυτό το χώρο!

Roland Risse

Γερμανός ζωγράφος , της Dolores von Brockdorff,- προγιαγιάς της Katharina, Richard Rafael Roland Risse, -γεννήθηκε στην Κολωνία το 1835, γιος του ζωγράφου Eduard Risse.

Απόλαυσε μια προσεγμένη εκπαίδευση, πέρασε το GymnasiumAbiturExamen στο δέκατο όγδοο έτος της ηλικίας του και πήγε στο Ντίσελντορφ για να αφοσιωθεί εξ ολοκλήρου στη μελέτη της ζωγραφικής τέχνης, την οποία αγαπούσε από τα πρώτα νεανικά του χρόνια..

Ζωγράφισε πορτρέτα των μελών της οικογένειάς του, δηλαδή των γονέων του, των αδελφών του, της συζύγου του και των δύο θυγατέρων του.

Ως άνθρωπος, ο Richard Rafael Roland Risse , είχε μια καλοσύνη που σπάνια συναντά κανείς. Οτιδήποτε ασήμαντο απείχε πολύ από το ευγενές πνεύμα του, το οποίο αντιλαμβανόταν πάντα τη από την άποψη του αληθινού και του ωραίου. Στη συνομιλία, οι πολλές αξιαγάπητες ιδιότητες της φύσης του αποκαλύπτονταν με τον πιο αβίαστο τρόπο.

Ήξερε πώς να ζωντανεύει τη συζήτηση με θαυμάσια χάρη μέσω του λεπτού πνεύματος και των ζωηρών αστεϊσμών και με τη βοήθεια εκείνου του γνήσιου χιούμορ, του οποίου η βαθύτερη πηγή είναι η καλοσύνη της καρδιάς και το οποίο επομένως πάντα αναζωογονεί, ευχαριστεί και ποτέ δεν πληγώνει.

Πέθανε στη Χαϊδελβέργη στις 18 Ιανουάριου του 1887.

Οι πίνακες στην έκθεση  χρονολογούνται από τις ένδοξες εποχές που χτίστηκε ο Άγιος Γεώργιος Νηλείας, συμπληρώνουν ιδανικά την ιστορία του ορεινού χωριού.

Katharina Kriener

Katharina KRIENER αρχικά Γερμανίδα, Γαλλίδα στην καρδιά : έζησε και εργάστηκε πολλά χρόνια στο Παρίσι και στη συνέχεια δημιούργησε τη δική της μάρκα σχεδιασμού Maison von Brockdorff short MVB.PARIS (Instagram) το 2021. Αποφάσισε να μετακομίσει στον Άγιο Γεώργιο Νηλείας στο ΠΗΛΙΟΝ στις αρχές του 2022.

Από τότε οργανώνει και ανοίγει ενεργά το Μουσείο “Κώστας Λιάπης” , στο αρχοντικό “Τζωρτζέικο” και επιμελείται τους καλλιτέχνες και τις εκθέσεις.

Εκθέτει το δικό της σχεδιαστικό έργο. Το MAISON VON BROCkDORFF είναι ένα premium design brand. Η επιθυμία να διαιωνίσει την κληρονομιά της και το πάθος για τα αγνά και ευγενή υλικά παρακίνησαν την Katharina να δημιουργήσει αντικείμενα πολυτελείας.

Έπιπλα, φωτιστικά και χαλιά: όλα αυτά τα εξαιρετικά κομμάτια προκαλούν την επιθυμία για μοναδικά και πολύτιμα αντικείμενα.

Κάθε δημιουργία περιστρέφεται γύρω από συγκεκριμένα θέματα, όπως το διαμάντι, ο θησαυρός, το μαργαριτάρι, το αστέρι, το φτερωτό ψάρι, ο αυλός κ.ο.κ.

Όσον αφορά στον σχεδιασμό επίπλων και φωτιστικών, η MAISON VON BROCKDORFF φροντίζει δημιουργικά ώστε ο αρμονικός και κομψός συνδυασμός ορείχαλκου και πολύτιμων λίθων να προσδίδει ζεστασιά και μια νότα πολυτέλειας στην ατμόσφαιρα, ενώ ο συνδυασμός αυτός επιτρέπει στα δύο υλικά να αναδεικνύουν αμοιβαία το ένα το άλλο.

Οι εμβληματικοί λίθοι που επιλέχθηκαν για να εκπροσωπήσουν αυτή τη συλλογή είναι ο αλάβαστρος, ο οψιδιανός και ο νεφρίτης, δίνοντας έτσι έμφαση σε τρία χρώματα: Το λευκό, το μαύρο και το πράσινο.

Ανακαλύψτε στο μουσείο το μοναδικό design και τις χειροποίητες συλλογές τραπεζιών και φωτιστικών της Katharinas από το καλύτερο αλάβαστρο, πολύτιμους λίθους και ορείχαλκο.

Λευτέρης Στεργίου

Αρχιτέκτων Μηχανικός ΑΠΘ

Η έκθεσή του στο μουσείο είναι η διπλωματική του εργασία για το Τμήμα Αρχιτεκτόνων με τίτλο: «ΒΑΔΙΖΟΝΤΑΣ ΣΤΑ ΙΧΝΗ ΤΩΝ ΕΚΤΟΠΙΣΜΕΝΩΝ ΓΥΝΑΙΚΩΝ. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΑΝΩ ΣΕ ΘΡΑΥΣΜΑΤΑ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΜΝΗΜΗΣ» και αφορά την περίοδο πολιτικής εξορίας στο Παλαιό κατά τα έτη 1948-53

Πρόκειται για ένα μικρό νησάκι έκτασης μόλις 2.5 τ.χλμ, που όμως αποτέλεσε το 1948-1953 το “σπίτι” για περίπου 5.000 γυναίκες και . Βρίσκεται στην ανατολική πλευρά της εισόδου του Παγασητικού κόλπου και περιβάλλεται δυτικά από τις οροσειρές της Ρούμελης, βόρεια και ανατολικά από τον κορμό του Πηλίου και νότια από τις κορυφές της Εύβοιας.

Τα απομεινάρια των κτιρίων των στρατοπέδων συγκέντρωσης, που πέτρα – πέτρα έχτισαν κοπιαστικά οι εκτοπισμένοι χωρίς να υποκύψουν, είναι πλέον θραύσματα συλλογικής μνήμης ενός ολόκληρου λαού. Μνήμη η οποία αποτελεί κομμάτι της πολιτισμικής μας κληρονομιάς.

Χρέος η διάσωση και διάδοσή της.

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση