Βρίσκεστε εδώ:  / ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ / Αλέξανδρος Ψυχούλης: Ακολουθώντας τη δύναμη της έμπνευσης, δημιουργώντας ζωντανές μνήμες στην Τέχνη 
Αλέξανδρος Ψυχούλης: Ακολουθώντας τη δύναμη της έμπνευσης, δημιουργώντας ζωντανές μνήμες στην Τέχνη 

Αλέξανδρος Ψυχούλης: Ακολουθώντας τη δύναμη της έμπνευσης, δημιουργώντας ζωντανές μνήμες στην Τέχνη 

Ο βραβευμένος εικαστικός και πανεπιστημιακός παρουσιάζει έργα του στο Βόλο, στο χώρο τέχνης “δ.” 

 

Κυκλοφορεί με άνεση ανάμεσα σε έννοιες και ιδιότητες, μεταλλάσσει   δεδομένα και μεταλλάσσεται ακολουθώντας τις προσταγές της φύσης  που τιμά και εκτιμά λόγω πατρογονικής σχέσης, δημιουργεί και ζωγραφίζει, συνθέτει και αναπαράγει ιδέες, γράφει και περιγράφει και ενίοτε στέκεται για να δει και όχι για να ξαποστάσει,για να αδράξει το φως που κλείνει τα μάτια του για να το κάνει σκοτάδι και ως φωτοσύνθεση να το αποδώσει. Κι αυτό ο Αλέξανδρος Ψυχούλης το γνωρίζει καλά, το κάνει καλά και το παραδίδει δημόσια σε έκθεση που θα λειτουργήσει στο Βόλο, στο χώρο τέχνης “δ.” και θα εγκαινιαστεί την Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019 στις 7:30 το απόγευμα.

Με τον αινιγματικά ευρηματικό τίτλο “Το μποστάνι που έθρεφε τον Γερμανικό Ρομαντισμό” ο Αλέξανδρος Ψυχούλης παρουσιάζει διαφόρων διαστάσεων και εποχών με κοινό τόπο έμπνευσης και απόδοσης την φυσική εξέλιξη ιδεών, εννοιών και τάσεων. Διανύοντας την καλύτερη προφανώς εποχή του ο πολυπράγμων δημιουργός εμφανώς προστατεύει τις διαθέσεις του μιλώντας με φυσική ευγένεια και ανεπιτήδευτη άνεση. 

 

Υπηρέτης δύο αφεντάδων 

Γεννημένος στο Βόλο και σπουδαγμένος στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας ο Αλέξανδρος Ψυχούλης  απολαμβάνει την καθημερινότητα δημιουργώντας στη φύση και εμπνεόμενος από αυτή, καλλιεργώντας φυτά και ζαρζαβατικά και κυρίως τη σκέψη, διδάσκοντας στους προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές της Αρχιτεκτονικής Σχολής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, γράφοντας ότι περισσεύει και δεν περιττεύει, περιγράφοντας ιδέες και όνειρα…. Απόδειξη τρανή αποτελεί το κείμενο που κοσμεί τον οδηγό της έκθεσης του στο χώρο τέχνης “δ.” όπου με λογοτεχνική άνεση και αμεσότητα αναφέρει μεταξύ άλλων τη διττή σχέση με τη ζωγραφική αναγνωρίζοντας την πατρότητα του φυσικού του γεννήτορα που ήταν ζωγράφος αλλά και του καθηγητή του Παναγιώτη Τέτση. “… Εξηγώ και στην ουσία εξηγούμαι ότι καλλιέργεια ως λέξη και έννοια αφορά τη ψυχή και τη ζωή με τη σχετική αλληλεπίδραση που είδα τόσο στον πατέρα μου όσο και στον καθηγητή του…Όσα έγραψα τα έζησα και τα εννοώ… Στην ουσία εξηγώ σχέσεις και τον τίτλο αυτής της έκθεσης που αφορά στον Ρομαντισμό ως τάση που έδρασε κυρίως στη Γερμανία που αποδόθηκε στη ζωγραφική…”.  Με φυσικότητα αποδέχεται τον όρο – τίτλο κωμωδίας “υπηρέτης δύο αφεντάδων” που στάθηκαν δυνατά στη ζωή του. 

 

Μοναδικός Έλληνας βραβευμένος στη Μπιενάλε 

Η βράβευσή του στη Μπιενάλε αποτελεί μια ιδιότυπη ιστορία που δεν είναι γνωστή όσον αφορά τι προηγήθηκε αλλά και τι ακολούθησε της παρουσίασης και της βράβευσης του. “… Η πρόταση της συμμετοχής μου και εκπροσώπησης της Ελλάδας στην 47η  Μπιενάλε Βενετίας το 1997 από την Έφη Στρούζα με είχε βρει σε φάση αποστασιοποίησης από τα εικαστικά. Τότε συνεργαζόμουν με τον Στ.Τσαγκαρουσιάνο στον περιοδικό 01 και το μόνο που δήλωσα ότι μπορώ να κάνω ήταν να κάνω εικόνα τις λέξεις. Η πρότασή μου την ενέπνευσε και ευδοκίμησε επαρκώς τόσο που έτυχε βράβευσης αλλά και αγοράς του έργου από τον γνωστό συλλέκτη Δάκη Ιωάννου που ανέλαβε και την διοργάνωση έκθεσης στην Ν.Υόρκη όπου και πήγα όπως και στην Ιαπωνία καθώς χορηγός του βραβείου ήταν φημισμένος  Εκδοτικός  Οίκος που ήταν χορηγός της βράβευσης”. Η απογείωση που ακολούθησε πρόσφερε στον ίδιο εκτός από την ικανοποίηση και την πραγματικότητα που περικλείει τη φυσική αντίδραση του χώρου και ότι αυτό περιλαμβάνει.  Η εξέλιξη του Αλέξανδρου Ψυχούλη από τότε έως σήμερα και η πορεία που ο ίδιος διένυσε μέσα από άπειρες ατομικές εκθέσεις και τη συμμετοχή του σε πάμπολλες ομαδικές που πιστοποιούν την ενέργεια και τη δράση “… Λειτουργώ σε πολλά επίπεδα και δρω με διαφορετικά μοτίβα γιατί απλά βαριέμαι εύκολα, βαριέμαι με τον ίδιο μου τον εαυτό…” λέει με έμφαση. 

 

Αέναη δράση ως αντίδραση 

Η σχέση του με το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, η συνεχής ενασχόληση με νέους του προσφέρει τη δύναμη και την ορμή που αναλογούν στα νιάτα “… ¨Όταν δέχθηκα την πρόταση λειτούργησα άμεσα θεωρώντας ότι θα εκτονώσω την ορμή και θα την εξαργυρώσω με την οργή των νέων… κι ακόμα θεώρησα ότι ο Βόλος θα είναι γέφυρα για στο Πήλιο που αγαπώ και δεν θέλω να αποχωριστώ…. Η οργή μπορεί να τέλειωσε αλλά κερδήθηκε μια άλλη σχέση απόλυτα δημιουργική ειδικά στο μεταπτυχιακό τμήμα που αναπτύσσονται προσωπικές σχέσεις…”.  Ταυτόχρονα συνεργάζεται με το Δη.Πε.Θε. Βόλου  ως σκηνογράφος “Από παλιά και από την Αθήνα η σκηνογραφία ήταν μέρος της δουλειάς μου. Πολλές ήταν οι δουλειές με τον Σταύρο Τσακίρη όπου δουλεύαμε στην κυριολεξία διαδραστικά….”.   Κι όλες αυτές οι σχέσεις και οι ενασχολήσεις έφεραν και “ ΤΑ ΤΣΙΠΟΥΡΑ ΣΤΟΝ ΒΟΛΟ ”, το εγχειρίδιο – δοκίμιο, την εκλεκτική αναφορά που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις “Νήσος” καταγράφοντας ρεκόρ πωλήσεων κερδίζοντας το αναγνωστικό ΄κοινό.  Το βιβλίο παρουσιάστηκε με επιτυχία στην Αθήνα στην γκαλερί Αντωνοπούλου στου Ψυρρή  από τους  Ίκαρο Μπαμπάκη, Θάνο Σταθόπουλο και Γιώργο Πίττα με το συντονισμό της Ελένης Ψυχούλη και την απόδοση κειμένων από τις ηθοποιούς Μαρία Λεκάκη και Μαρία Γκαβογιάννη.  Θα ακολουθήσει ανάλογη παρουσίαση στο Βόλο. 

 Η έκθεση του Αλέξανδρου Ψυχούλη  στο Βόλο  στο χώρο τέχνης “ δ.” θα διαρκέσει μέχρι την 30 Νοεμβρίου 2019 και λειτουργεί Τρ., Τετ., Πεμπ., Παρ.  11:00 – 14:00  +  18:30 – 21:00  Σαββ. 11:00 – 14;30 Κυρ. και Δευτ. κλειστά ή με ραντεβού στο τηλ. 6978186878.

PagasitikosNews logo

ΠΡΟΣΦΑΤΑ TWEETS

  • Ανάκληση σνακ με καλαμπόκι και φιστίκια από τον ΕΦΕΤ - https://t.co/fen1ITE8QJ -

  • Ποινικός Κώδικας: Αυστηρότερες ποινές για την παιδεραστία - https://t.co/6UkgEZUe2s -

  • Σι Τζινπίνγκ: Θα στηρίξουμε την Ελλάδα για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα - https://t.co/UKRKerUXjf -

"Αλιεύοντας" την είδηση