Βρίσκεστε εδώ:  / ΣΙΝΕΜΑ / Προβολή της ταινίας «Θέλημα Θεού»
Προβολή της  ταινίας «Θέλημα Θεού»

Προβολή της ταινίας «Θέλημα Θεού»

Με την ταινία «Θέλημα Θεού»,  σε σκηνοθεσία Φρανσουά Οζόν, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου. Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 8 Νοεμβρίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία και την Δευτέρα 11 Νοεμβρίου στο Αχίλλειο. Ώρα έναρξης 21:30.
Θέλημα Θεού
Grâce à Dieu
Γαλλία, 2019
Σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν
Σενάριο: Φρανσουά Οζόν
Φωτογραφία: Μανουέλ Ντακός
Μοντάζ: Λορ Γκαρντέτ
Μουσική: Eβγκένι και Σάσα Γκαλπερίν
Πρωταγωνιστούν: Μελβίλ Πουπό, Ντενίς Μενοσέ, Σουάν Αρλό, Ζοσιάν Μπαλασκό, Ερίκ
Καραβακά
Διάρκεια: 137 λεπτά
Αργυρή Άρκτος στο Βερολίνο για ένα κοινωνικά επείγον,επικεντρωμένο στην αληθινή πληροφορία δράμα, το οποίο θίγει εύστοχα και διακριτικά θέματα πίστης, εμπιστοσύνης,συγχώρεσης και συλλογικής ευθύνης.
Η παιδεραστία στους κόλπους της καθολικής εκκλησίας, που μόνο πρόσφατα, και χάρη στην τολμηρή θέση που πήρε ο νέος Πάπας, άρχισε να παίρνει θετικά αποτελέσματα, είναι το θέμα της γαλλικής ταινίας «Θέλημα Θεού» του Φρανσουά Οζόν (“Η πισίνα”, “8 γυναίκες”, “Η καινούργια φιλενάδα”, “Φραντζ”). Η ιστορία της ταινίας στηρίζεται σε μια αληθινή υπόθεση, εκείνη του ιερέα Πρενά της Λιόν, που συγκλόνισε την κοινή γνώμη της γαλλικής επαρχίας, οδηγώντας το 2016 στα δικαστήρια, χωρίς ακόμη, από τότε, να έχει τελειώσει, ενώ, μόλις πρόσφατα (στις 7 Μαρτίου), το δικαστήριο τελικά, για την ίδια υπόθεση. έκρινε ένοχο τον
Καρδινάλιο Μπαρμπαρέν για την κάλυψη σεξουαλικής κακοποίησης παιδιών στην περιοχή του.
«Εκείνο που αρχικά έψαχνα να φτιάξω ήταν μια ταινία για άντρες που υποφέρουν, στοιχεία που συνήθως συναντάμε στις γυναίκες. Και όταν έμαθα για την ιστορία του ιερέα Πρενά, αποφάσισα να εστιάσω σ’ αυτήν το σενάριό μου», ανάφερε ο Οζόν στη συνέντευξη τύπου, στη διάρκεια του φετινού φεστιβάλ του Βερολίνου, όπου προβλήθηκε και βραβεύτηκε η ταινία του (Αργυρή Άρκτος του Μεγάλου Βραβείου της Επιτροπής).
«Με συγκίνησε ο Αλεξάντρ (ο πρωταγωνιστής της ταινίας, και ο άνθρωπος που στάθηκε υπεύθυνος για να ξεκινήσει η έρευνα που οδήγησε στη σύλληψη του ιερέα), τόνισε ο σκηνοθέτης, «που σε ηλικία 40 χρονών αποφάσισε να αποκαλύψει τη σεξουαλική κακοποίηση που υπέστη (όπως και δεκάδες άλλα αγόρια) από τον ατιμώρητο από την εκκλησία παπά».
Ο Οζόν έκανε μια μεγάλη, δημοσιογραφικού τύπου, έρευνα, για να γράψει το τελικό του σενάριο, ψάχνοντας σε αρχειακό υλικό και μιλώντας με τα θύματα αλλά και τους συγγενείς τους, για να καταλήξει στην αποκαλυπτική αυτή, δοσμένη με πάθος, ειλικρίνεια και δύναμη,
ταινία του.
Αντίθετα με το μυθοπλαστικό σενάριο της ταινίας “Spotlight” του Τομ Μακάρθι (γύρω από μια παρόμοια αποκάλυψη στις ΗΠΑ από την εφημερίδα Globe), ο Οζόν εστίασε την αφήγησή του στην ιστορία του Αλεξάντρ (ένας πολύ καλός Μελβίλ Πουπό), ενός πιστού Καθολικού,
παντρεμένου σήμερα και με πέντε παιδιά, που δέχτηκε να αποκαλύψει την κακοποίησή του, στη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, για να μας οδηγήσει στον Πρενά και τους ανώτερους του, μαζί και τον Καρδινάλιο της περιοχής, που επιμένει στη συγχώρεση και όχι στην καταγγελία
(σε μια, δοσμένη με ειρωνεία, σκηνή, όταν ο Αλεξάντρ του αναφέρει πως ο ιερέας είναι παιδόφιλος, εκείνος του ζητά να μην αναφέρει τη λέξη αυτή γιατί παιδόφιλος θα πει αυτός που αγαπά τα παιδιά και όχι εκείνος που τους κάνει κακό).
Ένα σημαντικό τμήμα της ταινίας στρέφεται στις διάφορες μαρτυρίες από τα υπόλοιπα θύματα, από τον Φρανσουά (Ντενίς Μενοσέ), τον Ζιλ (Ερίκ Καραβακά, τον Εμανουέλ (Σουάν Αρλό) που αρχίζουν σταδιακά να εμφανίζονται στο προσκήνιο και που, για να κάνουν την υπόθεσή τους γνωστή και να οδηγήσουν τον ιερέα στα δικαστήρια, για να αποδοθεί δικαιοσύνη, ίδρυσαν ομάδα στο διαδίκτυο (αυτοί που δέχτηκαν τελικά να αποκαλύψουν την αλήθεια ξεπέρασαν τους 70), καταγράφοντας με λεπτομέρεια τις αντιδράσεις τους, τον πόνο,
την ψυχολογική τους κατάσταση, τις κατεστραμμένες οικογενειακές σχέσεις (οι γονείς, όπως μαθαίνουμε, απέφυγαν να καταγγείλουν τον παπά, για να αποφύγουν το σκάνδαλο και να σώσουν, όπως πίστευαν την εκκλησία) και το δράμα που πέρασαν τόσες δεκαετίες ζώντας με
τον παιδικό αυτό εφιάλτη.
Όλα δοσμένα με ένα λιτό, αυστηρό θα έλεγα ύφος, με τον Οζόν να αποφεύγει την άμεση βία, προτιμώντας να την υποβάλει μέσα από τη ψυχολογική πλευρά της, για να μας αποκαλύψει aπως πίσω από το υποτιθέμενο θέλημα Θεού κρύβεται η σιωπή, το ψέμα και η υποκρισία.
PagasitikosNews logo

ΠΡΟΣΦΑΤΑ TWEETS

  • Χρυσό Μετάλλιο και μία 4η θέση για το τμήμα αυτοάμυνας του DRCS Βόλου - https://t.co/REuOvjT5PX -

  • Στον περιφερειάρχη Θεσσαλίας ακαδημαϊκό κλιμάκιο του Πανεπιστημίου Οικονομικών του Πεκίνου - https://t.co/1Ls6hImO0b -

  • Συνάντηση Αθ. Λιούπη -υφυπουργού Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων   - https://t.co/0KEVyIXa6p -

"Αλιεύοντας" την είδηση