Βρίσκεστε εδώ:  / ΣΙΝΕΜΑ / Προβολή της ταινίας «Lucky» σε Μεταξουργείο και Αχίλλειον
Προβολή της ταινίας «Lucky» σε Μεταξουργείο και Αχίλλειον

Προβολή της ταινίας «Lucky» σε Μεταξουργείο και Αχίλλειον

Με την ταινία «Lucky», σε σκηνοθεσία Τζον Κάρολ Λιντς συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου. Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 15 Φεβρουάριου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία και την Δευτέρα 18 Φεβρουάριου στο Αχίλλειο. Ώρα έναρξης 21:30.

Lucky
Η.Π.Α., 2017
Σκηνοθεσία: Τζον Κάρολ Λιντς
Σενάριο: Λόγκαν Σπαρκς, Ντράγκο Σουμόντζα
Πρωταγωνιστούν: Χάρι Ντιν Στάντον, Ντείβιντ Λιντς, Ρον Λίβινγκστον
Διάρκεια: 88 λεπτά

Το κύκνειο άσμα του μεγάλου καρατερίστα του Χάρι Ντιν Στάντον, είναι μία ταινία που υποκλίνεται στους ρόλους της ζωής του: ήσυχη, μοναχική, ιδιόμορφα αστεία, μελαγχολικά τρυφερή. Και απαράμιλλα γοητευτική – σαν τον ορίζοντα της ερήμου του Τέξας.

Από τις περιπτώσεις που σε προκαλεί να πιστέψεις στη μοίρα και τα τερτίπια της, το «Lucky» έμελλε να είναι το ιδανικό κύκνειο άσμα για τον Χάρι Ντιν Στάντον, τον εμβληματικό πρωταγωνιστή του «Παρίσι, Τέξας» που έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών στις 16 Σεπτεμβρίου, μερικούς μόνο μήνες έπειτα από την πρεμιέρα του τελευταίου του φιλμ στο φεστιβάλ του SXSW.

Γιατί, όσο να πει κανείς, όποια συγκυρία και αν γέννησε το «Lucky», το σκηνοθετικό ντεμπούτο του γνωστού ηθοποιού Τζον Κάρολ Λιντς (σ.σ. ο «Zodiac» του Φίντσερ) ήταν λες και προέκυψε προκειμένου να εορταστούν με τον πλέον κατάλληλο τρόπο οι τίτλοι τέλους ενός από τους θρυλικότερους καρατερίστες που έβγαλε ποτέ το Χόλιγουντ. Στο πλευρό του οποίου μάλιστα ήρθε να πρωταγωνιστήσει κοτζάμ Ντέιβιντ Λιντς, παίζοντας λίγο πολύ τον εαυτό του ως πραγματικός παλιόφιλος του «Λάκι» Χάρι Ντιν Στάντον.

Έχοντας για οδηγό έναν χαρισματικό πρωταγωνιστή που επανανοηματοδοτεί τον όρο «ερμηνεία ζωής»…
Όχι τυχαία, ο Τζον Κάρολ Λιντς είχε εξαρχής αυτό για σκοπό: να κάνει μια ταινία που να γιορτάζει ανοιχτόκαρδα τη ζωή και το έργο του Στάντον (εδώ μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα για αυτόν). Άλλωστε ο Λόγκαν Σπαρκς, συν-σεναριογράφος της ταινίας, είχε ήδη φροντίσει να φτιάξει την ιστορία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του καλού του φίλου. Όσο για τον ίδιο τον Στάντον, υποδύεται έναν 90άχρονο άθεο που ζει σε μια μικρή πόλη, αγκαλιασμένη από την αμερικανική έρημο. Νιώθοντας το τέλος να πλησιάζει, ο Λάκι ζει στωικά την κάθε του μέρα, σαν ένα πνευματικό ταξίδι αυτογνωσίας που διανύεται λεπτό το λεπτό. Μια διαδρομή που τον φέρνει συνεχώς από τα ίδια στέκια, το diner που περνάει κάθε πρωί, τον γιατρό ο οποίος γνωρίζει από πρώτο χέρι τα χούγια του, ή το μπαρ όπου συναντά τους διάφορους, εκκεντρικούς παλιόφιλους, όλοι τους απορροφημένοι, από τη δική τους σκοπιά και λόξα, στον κοινό τους μικρόκοσμο.

Έχοντας για οδηγό έναν χαρισματικό πρωταγωνιστή που επανανοηματοδοτεί τον όρο «ερμηνεία ζωής», το «Lucky» γίνεται ένα μικρό, απολαυστικό έπος, στα χειροποίητα μέτρα του οποίου αποστάζεται η ταπεινή σοφία που συνοψίζει το υποκειμενικό αυτό ταξίδι που λέμε ζωή. Μακριά από κάθε επιτήδευση και με απόλυτη αισθητική συνοχή από πλευράς Τζον Κάρολ Λιντς, η τελευταία κινηματογραφική παράσταση του Στάντον που τον πρόλαβε εν ζωή, στοχάζεται με παιχνιδιάρικα νιχιλιστική διάθεση και σαρδόνιο χιούμορ πάνω στη φιλία, τη θνητότητα, καθώς επίσης τα λεπτά όρια μεταξύ της μοναξιάς και της συναισθηματικής ερημιάς.

Ειδική μνεία αξίζει όχι μόνο στη φευγάτη όσο και σπάνια παρουσία του Ντέιβιντ Λιντς μπροστά από την κάμερα, αλλά και στη φωτογραφία του Τιμ Σούρστεντ («Little Miss Sunshine»), η οποία κλείνει πονηρά το μάτι σε ορισμένους από τους σημαντικότερους σταθμούς της αχανούς φιλμογραφίας του Στάντον. Και είναι ευτύχημα που ένα φιλμ σαν το «Lucky», που αγαπιέται τόσο απλά και ανεπιτήδευτα, έρχεται να κλείσει επάξια μια μυθική διαδρομή εκατοντάδων ταινιών και αλησμόνητων κινηματογραφικών στιγμών.

Γκρίζαραν τα μαλλιά μου κάνοντας όλα τα ρεπορτάζ σε εφημερίδες, τηλεόραση και ραδιόφωνα επί 25 συναπτά έτη και μετά από πολύ ώριμη σκέψη πείστηκα τελικά να εμπλακώ σε μια ηλεκτρονική εφημερίδα. Είναι μια νέα ...πρίζα , η οποία μπορεί να έχει άλλο γούστο, αλλά κι εδώ απαιτείται αμεσότητα , εγκυρότητα και ποιότητα, τρία βασικά στοιχεία που αρμόζουν -κατά την ταπεινή μου γνώμη-στη δημοσιογραφία. Τα υπόλοιπα επί του πιεστηρίου....

ΑΦΗΣΤΕ ΣΧΟΛΙΟ

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευτεί. Τα απαιτούμενα πεδία είναι μαρκαρισμένα ( απαιτείται )

PagasitikosNews logo

ΠΡΟΣΦΑΤΑ TWEETS

  • Χιονοπτώσεις, παγωνιά και σφοδροί άνεμοι για δύο ακόμη μέρες - https://t.co/3n72qqMgEq -

  • ΥΕΘΑ: Ισοδύναμη μονάδα στο "Γεωργούλα" όταν φύγει η 32η ΤAΞ/ΠΝ - https://t.co/rtyMR296EY -

  • ΚΕ.Π.ΚΑ: Αποκριάτικα είδη- Χαρά αλλά και κίνδυνοι - https://t.co/BVPKp2hLwo -

"Αλιεύοντας" την είδηση