Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » ΣΙΝΕΜΑ » “Όταν Τελειώσει ο Έρωτας” σε “Μεταξουργείο” και “Αχίλλειο”
“Όταν Τελειώσει ο Έρωτας” σε “Μεταξουργείο” και “Αχίλλειο”

“Όταν Τελειώσει ο Έρωτας” σε “Μεταξουργείο” και “Αχίλλειο”

Με την ταινία “Όταν Τελειώσει ο Έρωτας”, σε σκηνοθεσία Χοακίμ Λαφός συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.

Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία (έναρξη 21:30) και την Δευτέρα 6 Νοεμβρίου στο Αχίλλειο στις 21:15 (έναρξη 21:30).

 

Όταν Τελειώσει ο Έρωτας

L' Économie du Couple

 

, Γαλλία, 2016

Παραγωγή: Αριέτ Ζίλμπεμπεργκ, Φιλίπ Λοζί, Αντόνιο Λομπάρντο

Σκηνοθεσία: Χοακίμ Λαφός

Σενάριο: Χοακίμ Λαφός, Φανί Μπουρντινό, Τομά Βαν Ζιούλεν, Μανζαρίν Πινζό

Μοντάζ: Γιαν Ντεντέτ

Πρωταγωνιστούν: Μπερενίς Μπεζό, Σεντρίκ Καν

Διάρκεια: 94 λεπτά

Ένα ζευγάρι μαθαίνει να… χωρίζει, σε μια ακόμη υπέροχη σπουδή του Γιοακίμ Λαφός, ο οποίος διερευνά με εντυπωσιακή ψυχολογική και κοινωνική ακρίβεια αυτή την πλευρά των ανθρωπίνων σχέσεων.

Είναι κάτι στιγμές που οι κυνικοί της παρέας, οι ορθολογιστές και ισοπεδωτές των πάντων, πετούν την εξυπνάδα, που έχουν κάπου κι εκείνοι ακούσει, καθώς η κουβέντα περιπλέκεται γύρω από ζητήματα γαμήλιας συμβίωσης.

Μια σύμβαση είναι, μια με την σφραγίδα του νόμου κολεγιά, μια εταιρία.

Με δύο συνεταίρους, εσχάτως όχι αναγκαστικά διαφορετικού υ, που ο καθείς κατέχει το μερίδιο του και σε βάθος χρόνου καλείται να συνεισφέρει εκείνα που μπορεί για να την διατηρήσει ζωντανή και στα πόδια της, για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο διάστημα.

με γερή συμβολαιογραφική βάση, μηδενική όμως συναισθηματική κι ανθρώπινη.

Ακόμη και στις συμφωνίες δια χειραψίας, το ψυχικό σκέλος είναι εκείνο που παίζει τον πιο βασικό ρόλο, οι οντότητες που δίνουν τα χέρια, οι μορφές τους. Τι συμβαίνει όμως όταν τελειώσει ο έρωτας? Πάει; Πέθανε ο δεσμός; Όχι! Δεν είναι εκείνος ο μοναδικός πυλώνας που πάνω του πέφτουν τα βάρη για να κρατήσει μια σχέση για πάντα στέρεη και δυνατή. Είναι κι άλλοι παράγοντες, ενδεχόμενα πολύ πιο ισχυροί…

Μετά από δεκαπέντε χρόνια γάμου, όπως όλα δείχνουν, ο Μπορίς και η Μαρί, βρίσκονται ένα μόλις βήμα πριν υπογράψουν κοινή συναινέσει το διαζευκτήριο. Εκείνος ανεύθυνος, δίχως ποτέ να έχει γνοιαστεί δευτερόλεπτο για το πως τα βγάζουν πέρα οικονομικά, έχει ανοίξει τρύπες και χρέη παντού, με τους τοκογλύφους να τον αναζητούν ακόμη και μέσα στο ίδιο του το σπίτι.

, απόμακρη και ψυχρή, απογοητευμένη από την διαρκώς παιδιάστικη συμπεριφορά του συζύγου της και πολλές φορές παρακινούμενη από τις αρνητικές, για εκείνον, συμβουλές της φιλικής της συντροφιάς, δεν μπορεί πλέον να διανοηθεί πως μπορεί η παρτίδα τους να σωθεί.

Και υπάρχουν και δύο παιδιά, δύο κοριτσάκια αγγελικά, που μέσα στην άγνοια της αθωότητάς τους, θα ήθελαν πολύ, ο παιχνιδιάρης μπαμπάς τους και η λατρεμένη μαμά που τις φροντίζει να μείνουν για πάντα μαζί…

Ο έρως όμως έχει σβήσει από τις ψυχές των δύο, που μια φορά κι έναν καιρό ενώθηκαν σε σάρκα μία. Δεν υπάρχει πλέον καμία κοινή συνισταμένη στην πορεία τους, δεν βρίσκεται ο παραμικρός λόγος, όπως σθεναρά πιστεύουν (με άνισο καταμερισμό πίστης στον χωρισμό, είναι η αλήθεια και είναι προφανές ποιος αισιοδοξεί από τους δύο περισσότερο πως ο γάμος τους θα επιβιώσει) για να μείνουν μαζί και ακόμη κι αν διαφανεί στον ορίζοντα έστω και μια ηλιαχτίδα ελπίδας, σύντομα θα τρεμοσβήσει εν μέσω φασαριών, καυγάδων ίσως και ενδεχόμενων χειροδικιών.

Να υποθέσουμε όμως, πως κάποια στιγμή της ζωής τους, ετούτοι εδώ οι δύο άνθρωποι αγαπήθηκαν, ερωτεύτηκαν, έκαναν σχέδια για το κοινό τους μέλλον, κάτω από την ίδια στέγη, δίνοντας όρκο πως θα μείνουν για πάντοτε μονοιασμένοι και αγαπημένοι; Όχι, κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατόν, αφού οι εικόνες που με σκληρό τρόπο μας σερβίρει το After Love, πείθουν πως ανάμεσά τους, πάντοτε πρέπει να υπήρξαν συρματοπλέγματα, που καθιστούν την γαμήλια τους εξαρχής λανθασμένη…

Όπως λανθασμένη κρίνεται και στην πραγματική, πέραν της κινηματογραφικής, ζωή, η επιπόλαια τάση προς τον γάμο, όπως αναδεικνύει η στατιστική έρευνα, του χωρισμού ολοένα και περισσότερων ζευγαριών στον σύγχρονο δυτικό κόσμο.

Φαινόμενο που δεν γίνεται να εξηγηθεί εύκολα και έχει να κάνει περισσότερο με την αδυναμία κοινής, ομαδικής κρούσης, των ζητημάτων που καθημερινώς μαστίζουν την φαμίλια. Για να είμαι ειλικρινής πάντως, για να επιστρέφω στο επί της παρούσης καθαρόαιμα Φραντσέζικο καλλιτεχνικό πόνημα, χωρίς να υποκινούμαι από καμία τάση της υποστήριξης του ανδρός (ως άνδρας) με την ανευθυνότητα του Μπορίς, αλλά το κέφι, την λατρεία, την φλόγα που βγάζουν τα μάτια του, μπορώ να (συ)ζήσω.

Με την μακρόστενη μουτράκλα της Κυράς, που είναι και τόσο αχώνευτα αδύνατη πανάθεμά την, ώστε να εκτοξεύει στα ουράνια την ολοήμερα στρίμα της, δεν διαβιώνεις ούτε δευτερόλεπτο. Τι της βρήκε ο φουκαράς, που για ενενήντα λεπτά δεν βγάζει ούτε μισό , παραμένει μόνιμα καρφωμένη σε έναν καναπέ διαβάζοντας φιλοσοφικά και μπορεί να ταιριάξει χνώτα μόνο με τις αλλεργικές κουμπαρομπεμπέκες;

Είναι πλέον αποδεκτό από την σινεφίλ κοινότητα, πως κάθε καινούργιο έργο που φέρει την υπογραφή του Joachim Lafosse, θα είναι το λιγότερο, πολύ ενδιαφέρον. Ο Βέλγος ντιρέκτορας από την εποχή του Nue Propriete και του Eleve Libre που στα μέρη μας είδαμε μόνο σε φεστιβάλς και πιο πρόσφατα του συνταρακτικής ς A Perdre La Raison, αλλά και τους πιο ακτιβιστικής δράσης Les Chevaliers Blancs, έχει αποδείξει πως είναι σπουδαίος μάστορας στην ανάπτυξη των ανθρώπινων χαρακτήρων των σεναρίων του. Ιστοριών βγαλμένων μέσα από την ίδια την ζωή και ικανών να μοιράσουν στην ερωτήματα τέτοια, που θα τα πάρει μαζί της προς περαιτέρω επεξεργασία, ζορισμένη μην τύχει και κάτι παρόμοιο συμβεί και εντός των δικών της οικογενειακών τειχών.

Με όπλο του τις πανέμορφες ρεαλιστικές ερμηνείες του υπό διάλυση ζευγαριού που τις τελευταίες ημέρες της ύπαρξης του αφηγείται, δηλαδή ενός καταπληκτικού Cedric Kahn ως παλιμπαιδίζοντα κανακάρη, που ούτε καν ξέρει αν έχει μισό ευρώ στην τσέπη και μιας κατά πολύ λιγότερο λαμπερής από την περίοδο του Αρτίστα που την γνωρίσαμε, Berenice Bejo, με μηδενικό μακιγιάζ να αποδίδει την ταλαιπωρημένη “λογίστρια” Μαρί, το L'Economie Du Couple, φωτογραφίζει με σαφήνεια και ακρίβεια, τις δραματικές στιγμές κατάπτωσης ενός μοντέρνου ντουέτου, λίγο πριν επέλθει η οριστική καταστροφή. Του εμείς γι' αλλού κινήσαμε γι΄αλλού ανδρόγυνου, που κάτι τα συμφέροντα, κάτι οι ασυμφωνίες χαρακτήρων το έστειλαν μια ώρα αρχύτερα στην δικηγόρο. Ελλείψει αγάπης και ς… Για την εταιρική εκκαθάριση. Μακάρι να μην είναι παντού έτσι.

 

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση