Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » ΣΙΝΕΜΑ » Η Ιστορία του Hedi σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο
Η Ιστορία του Hedi σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο

Η Ιστορία του Hedi σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο

Με την τινί “Η Ιστορία του Hedi”, σε σκηνοθεσία Μοχάμεντ Μπεν Ατία, συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου. Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 3 Μαΐου στο Μεταξουργείο στην .Ιωνία και την Δευτέρα 6 Μαΐου στο Αχίλλειο. Ώρα έναρξης 21:30.

Η Ιστορία του Hedi
Hedi

, 2016

Σκηνοθεσία: Μοχάμεντ Μπεν Ατία

Σενάριο: Μοχάμεντ Μπεν Ατία

Πρωταγωνιστούν: Μαντζ Μαστούρα, Ριμ Μπεν Μεσαούντ, Σαμπά Μπουζουιτά

Διάρκεια: 88 λεπτά

Τελευταία στιγμή πριν παντρευτεί μια άγνωστή του κοπέλα που διάλεξαν οι δικοί του, ο Χέντι γνωρίζει και ερωτεύεται την απελευθερωμένη Ριμ, κάτι που θα αλλάξει ριζικά όσα πίστευε μέχρι πρότινος για τη ζωή. Μια λιτή, καλοφτιαγμένη και σταθερά ενδιαφέρουσα ιστορία προσωπικής αφύπνισης με φόντο μια ταραγμένη χώρα κι έναν αξιοπρόσεκτο πρωταγωνιστή. Βραβείο Πρωτοεμφανιζόμενου Σκηνοθέτη και Ανδρικής Ερμηνείας στη Berlinale 2016, Χρυσή Αθηνά στις ύχτες Πρεμιέρας 2016.

Η πρώτη μεγάλου μήκους του Τυνήσιου σκηνοθέτη μετρά ανάμεσα στους παραγωγούς τους τους Λικ και Ζαν Πιερ Νταρντέν και παρ' ότι δεν θυμίζει ιδιαίτερα τον δικό τους τρόπο κινηματογράφησης δεν είναι δύσκολο να καταλάβεις τι ήταν αυτό που κέντρισε το ενδιαφέρον τους. Το φιλμ του Μπεν Ατία ακολουθεί την ιστορία του Χέντι ενός άντρα που μοιάζει να προχωρά στην ζωή δίχως το παραμικρό ίχνος πάθους σε μια πορεία επακριβώς καθορισμένη κυρίως από τη μητέρα του μου μοιάζει να έχει τον έλεγχο σε ο,τι τον αφορά.

Ο Χέντι δουλεύει σε μια αντιπροσωπεία της Peugeot κι ετοιμάζεται να παντρευτεί την Κετζίγια, μια κοπέλα από καλή οικογένεια με την οποία οι μόνες τους ιδιωτικές συναντήσεις είναι στα πεταχτά, στο αυτοκίνητό του, έξω από το της και φυσικά δεν περιλαμβάνουν κανενός είδους σωματική επαφή και το ζευγάρι θα μετακομίσει στο μητρικό , σε ένα διαμέρισμα πάνω από αυτό της μητέρας του.
Μόνο που σε ένα ταξίδι του για δουλειά σε μια γειτονική πόλη, θα γνωρίσει την Ριμ, μια λίγο μεγαλύτερη του γυναίκα που δουλεύει ως χορεύτρια και υπεύθυνη δραστηριοτήτων για τους τουρίστες και μαζί της θα ανακαλύψει ένα κομ του εαυτού του που έμοιαζε να κοιμάται όσο οι άλλοι έπαιρναν τις αποφάσεις για αυτόν.

Με την ημέρα του γάμου του να απέχει ελάχιστα με την μητέρα και τον αδελφό του που έχει επιστρέψει από την Γαλλία όπου πλέον ζει να τον πιέζουν να προχωρήσει στον δρόμο που εκείνοι του έχουν χαράξει, ο Χέντι θα βρεθεί σε ένα δύσκολο σημείο αναγκασμένος για πρώτη ίσως φορά στη ζωή του να πάρει εκείνος μια απόφαση για τον εαυτό του.

Ο Μπεν Ατία σκιαγραφεί τον εξαιρετικό πρωταγωνιστή του Ματζ Μαστούρα αλλά και τους υιπους ήρωες με διακριτικότητα, αλλά χτίζοντας με καθαρότητα όχι μόνο τους χαρακτήρες τους αλλά και την νοοτροπία μιας κοινωνίας που εκπροσωπούν, δίχως όμως να τους αφήνει κενά σύμβολα αλλά προσδίδοντάς τους σάρκα κι οστά.

Και την ίδια στιγμή ακόμη κι αν μιλά για μια ιστορία που θα μπορούσε να αφορά αποκλειστικά τον ήρωά του κοιτάζει την μεγαλύτερη εικόνα μιας κοινωνίας σε ένα σταυροδρόμι, αναγκασμένη κι εκείνη να αποφασίσει ανάμεσα σε μια ριζική τομή με το παρελθόν, ή στο να μείνει προσκολλημένη στην παράδοση.

Περνώντας σε δεύτερο πλάνο και με διακριτικό τρόπο γεγονότα όπως την επανάσταση του 2010 που έσπρωξε την χώρα σε μια πιο δημοκρατική πορεία αλλά και την τρομοκρατική επίθεση σε ένα ξενοδοχείο (ένα μόνο από τα σημάδια της νέας εποχής στην περιοχή), το φιλμ είναι αναμφίβολα προϊόν της εποχής του, όμως μπορεί να ιδωθεί εξίσου αποτελεσματικά σαν μια ιστορία προσωπικής σύγκρουσης ανάμεσα στο καθήκον και το πάθος, τα όνειρα και την πραγματικότητα.

Και ναι ο αντίλογος θα μπορούσε να είναι πως η ζωή του Χέντι δεν είναι στην πραγματικότητα ιδιαίτερα δύσκολη και πως τα προβλήματά του αφορούν είναι μάλλον «πολυτελείας», όμως το φιλμ όχι μόνο σε κάνει να ενδιαφερθείς και να τα παρακολουθήσεις με αμείωτο ενδιαφέρον, μα σε βοηθά να κατανοήσεις και κάτι βαθύτερο πίσω από αυτά, κάτι που πιθανότατα θα χανόταν αν το focus του φιλμ ήταν διαφορετικό ή πιο πρόθυμο να εντυπωσιάσει, να «σοκάρει», ή να «αποκαλύψει».

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση