Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » ΣΙΝΕΜΑ » H ταινία “Ο Επιφανής Πολίτης” σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο
H ταινία “Ο Επιφανής Πολίτης”  σε  Μεταξουργείο και Αχίλλειο

H ταινία “Ο Επιφανής Πολίτης” σε Μεταξουργείο και Αχίλλειο

Με την Ο Επιφανής Πολίτης, σε σκηνοθεσία Γκαστόν τουπρά, Μαριάνο Κον συνεχίζονται οι προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ του Δήμου Βόλου.

Η θα προβληθεί την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου στο Μεταξουργείο στην .Ιωνία (έναρξη 21:30) και την Δευτέρα 11 Δεκεμβρίου στο Αχίλλειο στις 21:15 (έναρξη 21:30).

 

Ο Επιφανής Πολίτης

The Distinguished Citizen

Αργεντινή, Ισπανία, 2016

Παραγωγή: Φερνάντο Σοκόλοβιτς

Σκηνοθεσία: Γκαστόν Ντουπρά, Μαριάνο Κον

Σενάριο: Αντρές Ντουπρά

Φωτογραφία: Γκαστόν Ντουπρά, Μαριάνο Κον

Μουσική: Τόνι Μ. Μιρ

Πρωταγωνιστούν: Οσκαρ Μαρτίνεζ, Ντάντι Μπριέβα, Αντρέα Φριγκέριο

Διάρκεια: 118 λεπτά

Λιτή, διεισδυτική και πικρά συγκινητική κομεντί πάνω στη φήμη, την καλλιτεχνική ελευθερία και τη σχέση ζωής και τέχνης.

Βραβείο κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και αντρικής ερμηνείας στο Φεστιβάλ Βενετίας, ερμηνείας στη Βενετία, κοινού στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.

Βραβευμένο στο περσινό Φεστιβάλ Βενετίας, το ευχάριστο, πικρό και σαρκαστικό φιλμ του σκηνοθετικού ντουέτου Ντιπράτ – Κον εκτοξεύει εύστοχες παρατηρήσεις για την ουσία της τέχνης μέσα από τη ματιά ενός νομπελίστα συγγραφέα, ο οποίος, αφού απορρίπτει όλες τις για διαλέξεις και εμφανίσεις, αποφασίζει να ανακαλέσει την αρχική του άρνηση και να δεχτεί την τιμητική βράβευση στη γενέθλια πόλη του.

Ο Ντανιέλ Μαντοβάνι επιστρέφει στο πεζό Σάλας 40 χρόνια μετά την αναχώρησή του και μετά από τις τιμές και τα μεγαλεία, αλλά και τη συνειδητοποίηση πως το ιερό δισκοπότηρο της λογοτεχνίας σημαίνει τον πνευματικό του θάνατο, έρχεται πρόσωπο με πρόσωπο με τις εκκρεμότητες του παρελθόντος, τους «συγγενείς» ανθρώπους που αποχωρίστηκε ρίχνοντας μαύρη πέτρα πίσω του, δημιουργώντας ένα μικρό χάος, μετά τις πρώτες, ευχάριστες στιγμές ενός τριήμερου γεμάτου ευτράπελες και απροσδόκητες συναντήσεις.

 

Ο Μαρτίνεζ (Ιστορίες γι' αγρίους) είναι στιβαρότατος στον ρόλο του, διότι συλλαμβάνει τη διττή φύση ενός στοχαστή που θυμάται πολύ καλά την ταπεινή του καταγωγή, αλλά ταυτόχρονα δεν μπορεί να αποβάλει τη μεγαλοστομία του και να αντισταθεί στην υπεροχή που του προσδίδουν το ταλέντο και το αποκτηθέν status του.

Νιώθει ανώτερος από τους συμ που τον τιμούν σε αστείες τελετές (παραλαμβάνει το μετάλλιο του Επιφανούς Πολίτη από τα χέρια μιας νικήτριας στα τοπικά καλλιστεία!) και, όσο κι αν προσπαθεί, απλώς δεν γίνεται να καταπιεί το κακό γούστο, τη χαμηλή ποιότητα και, κυρίως, τη στασιμότητα της σκέψης και της νοοτροπίας;

Το θέμα είναι αν ο χρόνος που πέρασε στο χωριό των παιδικών του χρόνων, και που ξεδιπλώνεται σε κεφάλαια, είναι αυθεντική αναδρομή στις αμαρτίες και στις αρετές που τον καθόρισαν ή ένα γόνιμο αποκύημα.

Το σενάριο του Αντρές Ντιπράτ κρατά την αμφιβολία με πονηρή λογοτεχνική απλότητα στον λόγο, την ίδια στιγμή που οι σκηνοθέτες ισοφαρίζουν το επίπεδο στυλ τους με αρκετές ευπρόσδεκτες κωμικές ανάσες.

Το έμμεσο αστείο είναι πως ο Μαντοβάνι είναι ένας φανταστικός νικητής υ Νόμπελ από την πλούσια σε συγγραφείς Αργεντινή του Μέσι, του Μαραντόνα και του Πάπα, που ωστόσο ποτέ δεν έχει στ' αλήθεια γεννήσει Νομπελίστα…

 

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση