Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ » ΣΙΝΕΜΑ » Έναρξη με την ταινία Έρωτες & Φιλίες στις προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ
Έναρξη με την ταινία Έρωτες & Φιλίες στις προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ

Έναρξη με την ταινία Έρωτες & Φιλίες στις προβολές της κινηματογραφικής κοινότητας του ΔΟΕΠΑΠ-ΔΗΠΕΘΕ

Οι “προβολές” ξεκίνησαν το 1983 από τον Δήμο Ν.Ιωνίας με την πρωτοβουλία μίας μικρής ομάδας κινηματογραφόφιλων της πόλης στο χώρο που συστεγάζονταν τότε το ΚΑΠΗ του Δήμου.

Την περίοδο 1986-1987 μεταφέρονται στον κινηματογράφο ΛΥΡΙΚΟ, ο οποίος στην συνέχεια μετατράπηκε σε σούπερ μάρκετ ακολουθώντας την τύχη των περισσοτέρων αιθουσών της χώρας.

Τότε συστήνεται και ο σύλλογος “Κινηματογραφική Κοινότητα” που αναλαμβάνει την όλη ευθύνη και επιμέλεια.

Στη συνέχεια οι προβολές επιστρέφουν στο Δημαρχείο Ν.Ιωνίας και από το 1988 και μετά, βρίσκουν κατά καιρούς στέγη στον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Ν.Ιωνίας, στην “Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση ΙΩΝΙΑ” και τέλος στον ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΟΡΓΑΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΠΑΙΔΙΟΥ, ΑΘΛΗΤΟΥ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ – ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. του ενιαίου πια Δήμου Βόλου.

Όλα αυτά τα χρόνια η παρουσία της Κινηματογραφικές Κοινότητας είναι συνεχής και αδιάλειπτη με ένα πρόγραμμα που ξεκινά κάθε χρόνο την τελευταία Παρασκευή του Σεπτεμβρίου και λήγει στα τέλη του Μαΐου.

Η ταινία θα προβληθεί την Παρασκευή 28 Λεπτεμβρίου στο Μεταξουργείο στην Ν.Ιωνία (έναρξη 21:30) και την Δευτέρα 1 Οκτωβρίου στο στις 21:30.


, Γαλλία, Ολλανδία, 2016
Παραγωγή: Γουίτ Στίλμαν, Κέιτι Χόλι, Λοράν Μπουρασό
Σκηνοθεσία: Γουίτ Στίλμαν
Σενάριο: Γουίτ Στίλμαν
Φωτογραφία: Ρίτσαρντ Βαν Ούστερχουτ
Μοντάζ: Σόφι Κόρα
Μουσική: Μαρκ Σουόζο
Πρωταγωνιστούν: Κέιτ Μπέικινσεϊλ, Στίβεν Φράι, Κλόε Σεβινί, Χαβιέ Σαμουέλ
Διάρκεια: 93 λεπτά

O Γουίτ Στίλμαν («Last Days of Disco», «Metropolitan») διασκευάζει τη «Λαίδη Σούζαν» της Τζέιν Οστεν για να αναδείξει εκ νέου όλα όσα ανέκαθεν τον απασχολούσαν: τα σαθρά θεμέλια της υψηλής κοινωνίας, τη σκοτεινή δύναμη της γλώσσας, την ελαφρότητα του δράματος, τα screwball παιχνίδια εξουσίας.

Ο Γουίτ Στίλμαν του «Metropolitan» και του «Οι τελευταίες ημέρες της disco», με μόλις 6 ταινίες σε 27 χρόνια καριέρας, επιστρέφει, μετά το μετριότατο «Damsels in Distress», με μια δεξιοτεχνική και απαιτητική σεναριακή διασκευή δύο επιστολών της Τζέιν Όστεν, του «Lady Suzan» και του «Love and Frienship», και μοιάζει τόσο άνετος στο απερίστροφα βρετανικό περιβάλλον, που θαρρείς πως πάντα είχε την Αγγλίδα δημιουργό της «Έμμα» και της «Λογικής κι Ευαισθησίας» στο μυαλό του.

Όντως, ο σατιρικός παρατηρητής των ηθών της υψηλής κοινωνίας δεν απώλεσε ακριβώς την αμερικανική του ταυτότητα, ακριβώς επειδή πραγματευόταν μια μπουρζουαζία συγγενή με το σύμπαν μιας παλιότερης κάστας – τη συμπεριφορά που χαρακτηρίζει τα «α» και τον σνομπίστικο διαχωρισμό τους από την πλέμπα.

Η ηρωίδα της ταινίας, η χήρα και μητέρα μιας κόρης της παντρειάς, η λαίδη Σούζαν Βέρνον, αποχωρεί αγέρωχη από ένα φιλικό σπίτι, διασκεδάζοντας έντονες φήμες για ανάρμοστη συμπεριφορά, αν και τίποτα στον άψογο, ελεγχόμενο τρόπο και στον χειμαρρώδη λόγο της δεν προδίδει πρόβλημα ή, έστω, την απρόθυμη παραδοχή για ένα σκάνδαλο που κανείς δεν καταδίδει με σθένος. Στο καινούργιο της λημέρι, η άφραγκη λαίδη ψάχνει πιθανούς συζύγους, έναν για εκείνη, χωρίς να δείχνει απεγνωσμένη, και έναν για την κόρη της Φρεντερίκα.

Υποψήφιοι, αν και χωρίς ξεκαθαρισμένες προθέσεις, είναι ο ελαφρύς σερ Τζέιμς Μάρτιν και ο νεότερός του, καταρτισμένος, πολύ όμορφος και εντελώς ακατάλληλος για εκείνην Ρέτζιναλντ, ο οποίος απολαμβάνει τις συζητήσεις μαζί της και προκαλεί τη μήνιν του πατέρα του, ο οποίος, μόλις αντιλαμβάνεται πως ο γιος του κινδυνεύει από τις, ας πούμε, αρπακτικές διαθέσεις της κυρίας, σπεύδει να τον προειδοποιήσει και να απειλήσει, αν χρειαστεί. Οι διαθέσεις, μαζί με τις προθέσεις της Σούζαν, είναι τόσο θολές όσο και το μπέρδεμα στο οποίο σύρει τους συνομιλητές της.

Μιλώντας με συγκαλυμμένη διγλωσσία, η καλοντυμένη, περιποιημένη μεσήλιξ με τα όμορφα χαρακτηριστικά και την ώριμη σκέψη λέει πολλά, αλλά δεν αποκαλύπτει ουσιαστικά τα κίνητρά της. Μιλώντας με συγκαλυμμένη διγλωσσία, η καλοντυμένη, περιποιημένη μεσήλιξ με τα όμορφα χαρακτηριστικά και την ώριμη σκέψη λέει πολλά, αλλά δεν αποκαλύπτει ουσιαστικά τα κίνητρά της.

Ο Γουίτ Στίλμαν, ο οποίος κάποτε σχεδίαζε να μεταφέρει τις νουβέλες «Sanditon» και «The Watsons» της Όστεν, καταφέρνει να αναμείξει τα πνευματώδη ραπίσματα του Όσκαρ Ουάιλντ με το σκανταλιάρικο πνεύμα της Τζέιν Όστεν. Όταν η λαίδη Σούζαν κάνει βόλτα με την έμπιστη, Αμερικανίδα φίλη της, την πλούσια κυρία Τζόνσον (με γούστο ερμηνευμένη από την Κλόι Σεβινί), και βλέπει να την πλησιάζει ένας καθόλα ευυπόληπτος και να της απευθύνει τον λόγο, τον «καρφώνει» με συνοπτικές διαδικασίες, λέγοντάς του: «Πώς τολμάτε να μου μιλάτε, αν συνεχίσετε, θα διατάξω να σας μαστιγώσουν!». Εκείνος απομακρύνεται έκπληκτος και η εξομολόγος της, δείχνοντας συγκρατημένο οίκτο και εύλογη περιέργεια, τη ρωτάει αν της ήταν άγνωστος.

«Φυσικά και όχι, αν ήταν άγνωστος δεν θα του μιλούσα τόσο άσχημα» απαντά χωρίς να το σκεφτεί καν η λαίδη Σούζαν. Ευγενικά αγενές έργο αποκάλεσε την ταινία του Στίλμαν, εκθειάζοντάς την, ο κριτικός του «Guardian» Πίτερ Μπράντσο και έχει απόλυτο δίκιο, διότι, μέσα σε μια πολιτισμένη ατμόσφαιρα, ισορροπημένη αλλά όχι άψυχα φωτογραφημένη, γίνονται συχνά τερατώδη σχόλια, που ανάμεσα στην ανία της μεγαλοαστικής τάξης της προβικτωριανής Αγγλίας και το ανήσυχο βλέμμα (και την ακόμη πιο ανήσυχη γλώσσα) της πρωταγωνίστριας προσδιορίζεται με φρεσκάδα η παλιά, σαν τις αμαρτίες, έννοια του κουτσομπολιού. Όπως η Τζέιν Όστεν γνώριζε πώς να χρησιμοποιεί ηρωίδες που μόνο εκείνη συμπαθούσε, για να ανασύρουν στην επιφάνεια την πραγματική ψυχή μιας τάξης που κρυβόταν πίσω από το πρωτόκολλο, τα μισόλογα και τα κλισέ, έτσι και ο Αμερικανός σκηνοθέτης ξέρει πώς να προσαρμόσει πρόσωπα από το παρελθόν σε μια σύγχρονη λογική παρεξηγήσεων και υποκρισίας.

Με έναν casual τόνο που δεν ταράζεται από τις εξελίξεις, η Σούζαν Βέρνον της Μπέκινσεϊλ αποκρούει τις συνέπειες σαν απαλά σκιρτήματα της μοίρας που κοντρολάρει, ευθυτενής και υπερήφανη. Μπορεί η ταινία να ξεκινά χωρίς δυνατό δράμα, αλλά εξελίσσεται σε μια γοργή, έξυπνη καταστασιακή ηθογραφία με πολλά κωμικά στοιχεία, με ιλαρότερο όλων τον Τζέιμς Μάρτιν του εντυπωσιακού ηθοποιού Τομ Μπένετ, έναν «ολίγον ηλίθιο», όπως περιγράφει ένας από τους πολλούς, αστείους μεσότιτλους, που σαν απομεινάρι βωβής ταινίας περιγράφουν τους χαρακτήρες, αδειάζοντας ή ντροπιάζοντάς τους.

Αυτή, ωστόσο, που κερδίζει επάξια όλα τα μπράβο είναι η Κέιτ Μπέκινσεϊλ, μια περσόνα που σπάνια μοιράζεται τα όποια προσόντα της, η οποία ξεπερνάει το εμπόδιο της μάλλον μοντέρνας εμφάνισής της και εκφέρει τον λόγο με ωρολογιακή ευκρίνεια, και ερμηνευτικό οίστρο, μιας αμφιλεγόμενης πλανεύτρας. Με τη δύναμη του συγχυτικού περιεχομένου του λόγου της προκαλεί σασπένς για το το δικό της, της ντροπαλής κόρης της και των ανδρών που τις περιστοιχίζουν και μοιάζουν να λαχταράνε την επόμενη κίνησή της.

Με έναν casual τόνο που δεν ταράζεται από τις εξελίξεις, η Σούζαν Βέρνον της Μπέκινσεϊλ αποκρούει τις συνέπειες σαν απαλά σκιρτήματα της μοίρας που κοντρολάρει, ευθυτενής και υπερήφανη. Αν κάποιος την κατηγορούσε για μηχανορραφίες και δολιότητες, σίγουρα θα διέτασσε την παραδειγματική τιμωρία του, και θα την πετύχαινε. Και θα χαμογελούσε αινιγματικά, με την ίδια θυμηδία που προφέρει τη λέξη «éloignement».

Ακολουθεί το πρόγραμμα της νέας κινηματογραφικής περιόδου.

29-9-2017 κ 2-10-2017, O Κύριος Οβε, σκηνοθεσία: Χάνες Χολμ

6-10-2017 κ 9-10-2017, Αφερίμ! , σκηνοθεσία: Ράντου Ζούντε

13-10-2017 κ 16-10-2017, Ανωτέρα Βία, σκηνοθεσία: Ρούμπεν Όστλαντ

20-10-2017 κ 23-10-2017, Εγώ, ο Ντάνιελ Μπλέικ, σκηνοθεσία: Κεν Λόουτς

27-10-2017 κ 30-10-2017, Η Μητέρα μου σκηνοθεσία: Νάνι Μορέτι

3-11-2017 κ 6-11-2017, Οταν Τελειώσει ο Ερωτας, σκηνοθεσία: Χοακίμ Λαφός

10-11-2017 κ 13-11-2017, Η Δεύτερη Μάνα σκηνοθεσία: Ανα Μουιλαέρτ

17-11-2017 κ 20-11-2017, Frantz σκηνοθεσία: Φρανσουά Οζόν

24-11-2017 κ 27-11-2017, Η Αγάπη Είναι Παράξενη σκηνοθεσία: Αϊρα Σακς

1-12-2017 κ 4-12-2017, Καρδιά Βουνό σκηνοθεσία: Νταγκούρ Κάρι

8-12-2017 κ 11-12-2017, Ο Επιφανής Πολίτης σκηνοθεσία: Γκαστόν Ντουπρά, Μαριάνο Κον
15-12-2017 κ 18-12-2017, Νυκτόβια Πλάσματα σκηνοθεσία: Τομ Φορντ

29-12-2017 κ 2-1-2018, Σύμμαχοι σκηνοθεσία: Ρόμπερτ Ζεμέκις

5-1-2018 κ 8-1-2018, Σκοτεινές Ψυχές σκηνοθεσία: Φραντζέσκο Μούντζι

12-1-2018 κ 15-1-2018, Μικροί Κύριοι σκηνοθεσία: Αϊρα Σακς

19-1-2018 κ 22-1-2018, Αναμνήσεις σκηνοθεσία: Ζαν Πολ Ρουβέ

26-1-2018 κ 29-1-2018, Το Κρύο της Τραπεζούντας σκηνοθεσία: Μουσταφά Καρά

2-2-2018 κ 5-2-2018, σκηνοθεσία: Τζέιμς Νάπιερ Ρόμπερτσον

9-2-2018 κ 12-2-2018, Γλυκό Φασόλι σκηνοθεσία: Ναόμι Καβάσε

16-2-2018 κ 19-2-2018, Truman σκηνοθεσία: Σεσκ Γκάι

23-2-2018 κ 26-2-2018, Εκείνη σκηνοθεσία: Πολ Βερχόφεν

2-3-2018 κ 5-3-2018, Εγώ και ο Καμίνσκι σκηνοθεσία: Βόλφγκανγκ Μπέκερ

9-3-2018 κ 12-3-2018, Το Κοινόβιο σκηνοθεσία: Τόμας Βίντερμπεργκ

16-3-2018 κ 19-3-2018, Σονάτα σε Κλειστό Δωμάτιο σκηνοθεσία: Αντριάν Σιτάρου

23-3-2018 κ 26-3-2018, Το Αγνωστο Κορίτσι σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ και Λικ Νταρντέν

30-3-2018 κ 2-4-2018, Η Αποφοίτηση σκηνοθεσία: Κριστιάν Μουντζίου

13-4-2018 κ 16-4-2018, Κάτω από τον Ηλιο σκηνοθεσία: Λούκα Γκουαντανίνο

20-4-2018 κ 23-4-2018, Το Μέλλον σκηνοθεσία: Μία Χάνσεν-Λοβ

27-4-2018 κ 30-4-2018, Suburra: Υπόγεια Πόλη σκηνοθεσία: Στέφανο Σολίμα

4-5-2018 κ 7-5-2018, Η Μεγάλη Αναμονή σκηνοθεσία: Πιέρο Μεσίνα

11-5-2018 κ 14-5-2018, Η Τρελή Χαρά σκηνοθεσία: Πάολο Βίρτζι

18-5-2018 κ 21-5-2018, Ηνωμένες Πολιτείες της Αγάπης σκηνοθεσία: Τόμας Βασιλέφσκι

Παρασκευή 28 Σεπτέμβριου κ Δευτέρα 1 Οκτώβριου


Παρασκευή 5 Οκτώβριου κ Δευτέρα 8 Οκτώβριου

Λαίδη Μάκμπεθ
Lady Macbeth

Παρασκευή 12 Οκτώβριου κ Δευτέρα 15 Οκτώβριου


The Last Family

Παρασκευή 19 Οκτώβριου κ Δευτέρα 22 Οκτώβριου

Η Ψυχή και το Σώμα
On Body and Soul

Παρασκευή 26 Οκτώβριου κ Δευτέρα 29 Οκτώβριου

Ο Πιλότος
Koblic

Παρασκευή 2 Νοέμβριου κ Δευτέρα 5 Νοέμβριου

The Florida Project

Παρασκευή 9 Νοέμβριου κ Δευτέρα 12 Νοέμβριου

Ενα Κάποιο Τέλος
The Sense of an Ending

Παρασκευή 16 Νοέμβριου κ Δευτέρα 19 Νοέμβριου

Η Χορεύτρια

Παρασκευή 23 Νοέμβριου κ Δευτέρα 26 Νοέμβριου

Χωρίς Αγάπη
Nelyubov

Παρασκευή 30 Νοέμβριου κ Δευτέρα 3 Δεκέμβριου

Μια Φανταστική Γυναίκα
Una Mujer Fantástica

Παρασκευή 7 Δεκέμβριου κ Δευτέρα 10 Δεκέμβριου

Εμπιστευτικό
The Nile Hilton Incident

Παρασκευή 14 Δεκέμβριου κ Δευτέρα 17 Δεκέμβριου

The Disaster Artist

Παρασκευή 21 Δεκέμβριου κ Δευτέρα 24 Δεκέμβριου

Σουζάνα Με Σκοτώνεις
Me Estás Matando Susana

Παρασκευή 4 Ιανουάριου κ Δευτέρα 7 Ιανουάριου

Δεν Είμαι η Μαντάμ Μποβαρύ
I'm not Madame Bovary

Παρασκευή 11 Ιανουάριου κ Δευτέρα 14 Ιανουάριου

Αβέβαιος Θρίαμβος
Incerta Glòria

Παρασκευή 18 Ιανουάριος κ Δευτέρα 21 Ιανουάριος

Να Με Φωνάζεις Με Τ' Ονομά Σου
Call me by your Name

Παρασκευή 25 Ιανουάριος κ Δευτέρα 28 Ιανουάριου

Mudbound: Δάκρυα στο Μισισιπή
Mudbound

Παρασκευή 1 Φεβρουάριου κ Δευτέρα 4 Φεβρουάριου

Το Τετράγωνο
The Square

Παρασκευή 8 Φεβρουάριου κ Δευτέρα 11 Φεβρουάριου
Οικογενειακός Φίλος
Le Fils de Jean

Παρασκευή 15 Φεβρουάριου κ Δευτέρα 18 Φεβρουάριου

Lucky

Παρασκευή 22 Φεβρουάριου κ Δευτέρα 25 Φεβρουάριου
Αόρατη Κλωστή
Phantom Thread

Παρασκευή 1 Μάρτιου κ Δευτέρα 4 Μάρτιου

Lady Bird

Παρασκευή 8 Μάρτιου κ Τρίτη 12 Μάρτιου

Ο Κύριος και η Κυρία Αντελμάν

Παρασκευή 15 Μάρτιου κ Δευτέρα 18 Μάρτιου

Ηρεμο Πάθος
A Quiet Passion

Παρασκευή 22 Μάρτιου κ Τρίτη 26 Μάρτιου

Η Κόρη
The Daughter

Παρασκευή 29 Μάρτιου κ Δευτέρα 1 Απρίλιου

Γουέστερν
Western

Παρασκευή 5 Απρίλιου κ Δευτέρα 8 Απρίλιου

Τζάνγκο, Ο Βασιλιάς του Σουίνγκ
Django

Παρασκευή 12 Απρίλιου κ Δευτέρα 15 Απρίλιου
Κυρία Σλόαν
Miss Sloane

Παρασκευή 19 Απρίλιου κ Δευτέρα 22 Απρίλιου

Στα Ιχνη του Ανέμου
Wind River

Παρασκευή 3 Μάιου κ Δευτέρα 6 Μάιου

Η Ιστορία του Hedi
Hedi

Παρασκευή 10 Μάιου κ Δευτέρα 13 Μάιου

Paulina
Αργεντινή, Βραζιλία, Γαλλία, 2015

Παρασκευή 17 Μάιου κ Δευτέρα 20 Μάιου

Μετά το Χωρισμό
Jusqu'à la Garde

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση