Βρίσκεστε εδώ:  / ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ / ΣΙΝΕΜΑ / Χριστουγεννιάτικο μπουκέτο ταινιών
Χριστουγεννιάτικο μπουκέτο ταινιών

Χριστουγεννιάτικο μπουκέτο ταινιών

Ο εντυπωσιακός «Πόλεμος των άστρων» του Τζ. Τζ. Αμπραμς, το «Joy» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ και το «Η μητέρα μου» του Νάνι Μορέτι είναι τα βασικά πιάτα στο κινηματογραφικό μενού των Xριστουγέννων. Δίπλα στις πρεμιέρες υπάρχουν και οι ταινίες των προηγούμενων εβδομάδων που συνεχίζουν να προβάλλονται. Χρονιάρες μέρες, φτιάξαμε ένα «μπουκέτο» επιλογών με τις πιο ενδιαφέρουσες, που καλύπτουν όλα τα γούστα.

Στη

Μεστός και συγκινητικός, χωρίς όμως να γίνεται μελό, είναι ο Μορέτι στην πρόσφατη ταινία του, «Η μητέρα μου». Εξαιρετικό φιλμ, αντιπροσωπευτικό ενός ευαίσθητου δημιουργού, ο οποίος πάντα επιζητούσε την ισορροπία ανάμεσα στο κοινωνικό σινεμά και στο σινεμά που αντλεί θέματα από τον προσωπικό του μικρόκοσμο.

Η ηρωίδα του, η Μαργαρίτα, σκηνοθέτις του κινηματογράφου, γυρίζει ένα φιλμ για τη οικονομική πραγματικότητα της σημερινής Ιταλίας. Το σκηνικό είναι ένα εργοστάσιο που βρίσκεται υπό κατάληψη από τους εργάτες επειδή άλλαξε η ιδιοκτησία του και κινδυνεύουν να χάσουν τη δουλειά τους. Η Μαργαρίτα, που πιστεύει πως ο ηθοποιός πρέπει να βρίσκεται δίπλα στον ρόλο του και όχι να ταυτίζεται μαζί του, ανήκει μάλλον στη γενιά σκηνοθετών που πήραν τη σκυτάλη από τη γενιά του Αντονιόνι, του Παζολίνι, του Φελίνι και άλλων σπουδαίων Ιταλών δημιουργών. Υπηρέτησε με πάθος το καλλιτεχνικό της όραμα, τώρα όμως θα βιώσει μια μεγάλη κρίση: η παρουσία ενός Αμερικανού σταρ στη θέση του πρωταγωνιστή στην ταινία της γίνεται η αφορμή για να χάσει πλήρως τον έλεγχο των γυρισμάτων. «Ολοι νομίζουν ότι έχω αντίληψη του τι συμβαίνει, εγώ όμως δεν καταλαβαίνω πια τίποτα», λέει κάποια στιγμή. Η κρίση, που ξεκινάει στο σκηνικό του κοινωνικού σινεμά, οσονούπω θα γίνει και υπαρξιακή. Σταδιακά, η Μαργαρίτα θα βυθιστεί σε έναν φανταστικό κόσμο, ο οποίος συντίθεται από τις προσωπικές της αναμνήσεις και τα θραύσματα της οικογενειακής της ζωής.

Παράλληλα, σε μια κλινική της Ρώμης, όπου έχει μεταφερθεί η μητέρα της, λόγω σοβαρού προβλήματος με την καρδιά της, εκτυλίσσεται ένα κοινότοπο δράμα, τρυφερό και βαθιά ανθρώπινο. Ο Μορέτι, που εμφανίζεται στο «Η μητέρα μου» ενσαρκώνοντας τον αδελφό της Μαργαρίτας, ξαναβρήκε τον καλό του εαυτό.

Το «Joy» του Ντέιβιντ Ο’ Ράσελ απ’ ό,τι φαίνεται θα ’ναι ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές των φετινών Οσκαρ. Ο ρυθμός του, ξέφρενος όπως πάντα, αφομοιώνει την κωμωδία, το μιούζικαλ και το δράμα, φτάνοντας σε ένα συμπαγές και ομοιογενές αποτέλεσμα.

Η Τζόι Μαγκάνο (η Τζένιφερ Λόρενς δίνει ρεσιτάλ ερμηνείας), χωρισμένη μητέρα, γίνεται ηγέτις της διαλυμένης και δυσλειτουργικής οικογένειάς της και ανηφορίζει προς την κατάκτηση του αμερικανικού ονείρου της! Το ύφος του Ο’ Ράσελ θυμίζει λιγάκι Σκορσέζε, το θέμα του τον κάνει να φαντάζει σαν εκκρεμές ανάμεσα στην «Οικογένεια Τενενμπάουμ» και στις σπουδαίες στιγμές του Φρανκ Κάπρα.

…και στ’ άστρα

Η έβδομη κατά σειρά ταινία του «Πολέμου των άστρων: η δύναμη ξυπνάει» θα ενθουσιάσει όλους όσοι αγάπησαν την πρώτη τριλογία του Τζορτζ Λούκας. Σε αυτήν μας επαναφέρει με κέφι και χιούμορ ο Τζ. Τζ. Αμπραμς. Διόλου τυχαίο ότι ο Χάρισον Φορντ ξαναβρήκε θέση στην πρώτη σειρά των ηθοποιών.

Ο Αμπραμς προσεγγίζει νοσταλγικά το μεγαλύτερο έπος της επιστημονικής φαντασίας από συστάσεως Χόλιγουντ. Το 1977 με τον «Πόλεμο των άστρων» ξεκίνησε μια νέα εποχή για τα οπτικά εφέ, τα οποία άλλαξαν ριζικά τη χολιγουντιανή περιπέτεια. Ο Λούκας κατάφερε να προκαλέσει στον θεατή συναισθήματα και συγκινήσεις των παιδικών του χρόνων, ανακυκλώνοντας ιστορίες και ήρωες που είχαν περίοπτη θέση στη του θεάματος – από τα παραμύθια με ιππότες και τις περιπέτειες στην Αγρια Δύση του κλασικού γουέστερν μέχρι τα b-movies επιστημονικής φαντασίας ή τις τηλεοπτικές περιπέτειες του Φλας Γκόρντον. Στη σημερινή ταινία έχουν ενδιαφέρον οι βαρύνουσες θέσεις του έγχρωμου ήρωα, αλλά και της γυναίκας. Και οι δύο έχουν αναβαθμισμένο ρόλο.

Δείτε

«Με το κεφάλι ψηλά».
Γαλλικό δράμα ενηλικίωσης από την Εμανουέλ Μπερκό, με τον νεαρό Ροντ Παραντό να κάνει ένα εντυπωσιακό ντεμπούτο ενσαρκώνοντας έναν θυμωμένο έφηβο.

«Καλόσαυρος».
Ο,τι καλύτερο για τα παιδιά, αλλά και για τους συνοδούς τους. Η κλασική του Μόγλι συναντάει την αγωνία του «Νέμο» σε αυτό το animation της Pixar. Ενας μικρός δεινόσαυρος προσπαθεί να βρει τον δρόμο της επιστροφής στο σπίτι.

«Ο ».
Ασπρόμαυρη ταινία, ιταλο-αργεντίνικης συμπαραγωγής, γύρω από τη διαφθορά του ποδοσφαίρου. Η κωμωδία συναντάει το σπαγγέτι γουέστερν!

«Ατίθασες».
Γαλλο-τουρκικό δράμα από την Ντιενίζ Γκαμζέ Εργκιουβέν. Καλοκαίρι σε ένα παραλιακό χωριό της Τουρκίας, πέντε κορίτσια ζουν ένα θρίλερ μπροστά στον μοναδικό ρόλο της ζωής τους: της συζύγου και νοικοκυράς.

«aPolis».
Ντοκιμαντέρ της Κατερίνας Τζόβα «γι’ αυτούς που έφεραν στην Ελλάδα κάτι περισσότερο απ’ όσα ονομάστηκαν “πολίτικη κουζίνα”». Στην Ταινιοθήκη.

Πηγή: kathimerini.gr

PagasitikosNews logo

ΠΡΟΣΦΑΤΑ TWEETS

  • Χρ.Τριαντόπουλος: Συνεργασία με τον Αρχηγό ΓΕΕΘΑ για ζητήματα λιμενικών εγκαταστάσεων - https://t.co/wkJb0gS5x2… -

  • Τρία #μετάλλια η #Ελλάδα στους Ολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο #Ελλάδα #μετάλλια #ΟλυμπιακοίΑγώνεςΤόκιο - https://t.co/Lsmq1k8EAu -

  • Στο εργοτάξιο του Δημοτικού Θεάτρου Βόλου ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας #ΔημοτικόΘέατροΒόλου - https://t.co/oXFC0E1cpc -

"Αλιεύοντας" την είδηση