Βρίσκεστε εδώ: ΚΕΝΤΡΙΚΗ » ΘΕΣΣΑΛΙΑ » ΜΑΓΝΗΣΙΑ » Τζάμπα κόπος η διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021;
Τζάμπα κόπος η διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021;

Τζάμπα κόπος η διεκδίκηση της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για το 2021;

Η πόλη του Βόλου έδωσε με ήθος, εντιμότητα και αξιοπρέπεια, αντάξια του παρελθόντος, του παρόντος και, κυρίως, του μέλλοντός της, ένα δύσκολο και άνισο αγώνα, μέσα σε εξαιρετικά δυσμενείς οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες, για την ανάδειξή της σε της Ευρώπης για το 2021.

Δυστυχώς το αποτέλεσμα δεν ήταν το επιδιωκόμενο, πλην όμως αυτό δεν είναι ικανό να στερήσει, το σεβασμό και την ευγνωμοσύνη μας σε όλα τα μέλη της Οργανωτικής Επιτροπής που με ελάχιστα μέσα, έδωσαν ένα εξαιρετικό αγώνα με άλλες δέκα τρεις πόλεις, αποσπώντας τα εγκωμιαστικά σχόλια των μελών της επιτροπής και των άλλων συμμετεχόντων.

Η Δημοτική Αρχή, έχουσα πλήρη συνείδηση της δεινής κατάστασης που βιώνουν οι Βολιώτες, απέφυγε υπέρογκες δαπάνες και σπατάλες, με αμφίβολη μάλιστα την ανταποδοτικότητά τους.

Έτσι προχώρησαν στην προετοιμασία και τη σύνταξη ενός φακέλου, αξιοποιώντας στο έπακρο τις γνώσεις, τον επαγγελματισμό και την ανιδιοτελή για την πόλη και τον πολιτισμό των μελών της Οργανωτικής Επιτροπής και στηριζόμενοι στο μοναδικό, ίσως , παγκοσμίως, σε ποιότητα και αριθμό συμμετεχόντων, εθελοντικό κίνημα που κρατούν άσβεστο και ζωντανό οι χιλιάδες των συμπολιτών μας.

Με το χαμηλότερο, λοιπόν, προϋπολογισμό, υποπολλαπλάσιο από αυτούς των υπολοίπων πόλεων που έλαβαν μέρος, αλλά με κινητοποίηση όλων των υγιών κοινωνικών δυνάμεων της πόλης μας δώσαμε τη δύσκολη αυτή μάχη.

Δυστυχώς, για μια ακόμη, φορά οι κομματικές αγκυλώσεις και σκοπιμότητες, οι ιδεοληψίες, αλλά και οι προσωπικές εμπάθειες και οι ιδιοτελείς στοχεύσεις ορισμένων, μας στέρησαν όχι μόνο πολύτιμες δυνάμεις, αλλά υπονόμευσαν σε κρίσιμες στιγμές την μεγάλη προσπάθεια, αφού επέτρεψαν την πρόκληση δυσμενών εντυπώσεων και μάλιστα με την ανάδειξη είτε διαστρεβλωμένων, είτε ακόμη και ανύπαρκτων θεμάτων.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι διεκδικητές δηλώνουν υπερήφανοι για το αγώνα που δώσαμε και συγχαίρουμε θερμότατα όλους όσοι μετείχαν σε αυτόν αποδεικνύοντας έμπρακτα όχι μόνο την υψηλή ποιότητα και τις δυνατότητες τους, αλλά και την γνήσια ανιδιοτελή τους για το Βόλο μας.

Ελευσίνα, Καλαμάτα και Ρόδοςοι επικρατέστερες ελληνικές πόλεις

Τρεις πόλεις προεπιλέγησαν σήμερα στον διαγωνισμό για τον τίτλο της ευρωπαϊκής πολιτιστικής πρωτεύουσας 2021 στην . Οι πόλεις αυτές είναι: η Ελευσίνα, η Καλαμάτα και η Ρόδος. Η πρόταση για την προεπιλογή έγινε από ομάδα ανεξάρτητων εμπειρογνωμόνων που αξιολόγησαν τις 14 διαγωνιζόμενων ελληνικών πόλεων μετά την ολοκλήρωση 4ήμερης συνεδρίασης στην Αθήνα.

Η προεπιλογή στις επικρατέστερες πόλεις για τον τίτλο θα έχει ως αποτέλεσμα σημαντικά πολιτιστικά, οικονομικά και κοινωνικά οφέλη για τις ενδιαφερόμενες πόλεις, υπό την προϋπόθεση ότι η υποψηφιότητά τους αυτή εντάσσεται σε μια πιο μακροπρόθεσμη αναπτυξιακή στρατηγική με γνώμονα τον πολιτισμό.

Οι προεπιλεγμένες πόλεις έχουν διορία μέχρι το φθινόπωρο για να συμπληρώσουν τις τους. Η κριτική επιτροπή θα συναντηθεί εκ νέου στην Αθήνα πριν από το τέλος του 2016 για να προτείνει την πόλη που θα αποτελέσει την της Ευρώπης για το 2021.

Το 2021, η θα φιλοξενήσει τον θεσμό της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης για τέταρτη φορά μετά την Αθήνα το 1985, τη Θεσσαλονίκη το 1997 και την Πάτρα το 2006. Κατά το ίδιο έτος, θα υπάρχει επίσης μια πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης στη και μία σε μια υποψήφια ή δυνάμει υποψήφια για προσχώρηση στην ΕΕ χώρα. Η προεπιλογή για τον διαγωνισμό στη Ρουμανία πραγματοποιήθηκε στις 7-10 Δεκεμβρίου 2015 και προτάθηκαν για προεπιλογή τέσσερεις πόλεις (Baia Mare, Βουκουρέστι, Cluj και Τιμισοάρα). Η προεπιλογή μεταξύ πόλεων από υποψήφιες/δυνάμει υποψήφιες χώρες πραγματοποιήθηκε στις 11 Δεκεμβρίου 2015 και προτάθηκαν για προεπιλογή δύο πόλεις (Novi Sad της Σερβίας και Herceg Novi του Μαυροβουνίου).

Μετά την Wrocław (Πολωνία) και την Donostia-San Sebastián (Ισπανία) φέτος, το 2017 ευρωπαϊκές πολιτιστικές πρωτεύουσες θα είναι το Aarhus (Δανία) και η Πάφος (Κύπρος), το 2018 το Leeuwarden (Κάτω Χώρες) και η Βαλέτα (Μάλτα) και τέλος το 2019 η Matera (Ιταλία) και το Plovdiv (Βουλγαρία). Η Ιρλανδία και η Κροατία θα φιλοξενήσουν την πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης το 2020.

Τον Δεκέμβριο του 2014, η Ελλάδα κάλεσε τις ενδιαφερόμενες πόλεις να υποβάλουν αιτήσεις. Ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση 14 ελληνικές πόλεις, η Κέρκυρα, οι Δελφοί, η Ελευσίνα, τα Ιωάννινα, η Καλαμάτα, η Λάρισα, η Λέσβος (Μυτιλήνη), το Μεσολόγγι, ο Πειραιάς, η Ρόδος, η Σαλαμίνα, η Σάμος, η Τρίπολη και ο Βόλος.

Οι αιτήσεις εξετάστηκαν από επιτροπή την οποία αποτελούν 12 ανεξάρτητοι εμπειρογνώμονες — δύο που διορίστηκαν από το Ελληνικό Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού και δέκα που διορίστηκαν από θεσμικά όργανα και οργανισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα μέλη της επιτροπής που όρισαν τα ευρωπαϊκά θεσμικά και λοιπά όργανα της Ένωσης είναι επί του παρόντος:

Από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Steve Green (Ηνωμένο Βασίλειο), ο οποίος διαθέτει πλούσια εμπειρία σε θέματα διεθνών πολιτιστικών σχέσεων και σχετικά με τον ρόλο του πολιτισμού και των γλωσσών στην κοινωνία, ως μέλος του EUNIC (Δίκτυο Εθνικών Ινστιτούτων Πολιτισμού της ΕΕ) και του Βρετανικού Συμβουλίου. Jordi Pardo (Ισπανία), πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του ιδρύματος Pau Casals εμπειρογνώμονας στον στρατηγικό σχεδιασμό και στην αστική αναζωογόνηση μέσω του πολιτισμού και του τουρισμού. Suzana Žilič Fišer (Σλοβενία), καθηγήτρια, επικεφαλής του τμήματος Μέσων Επικοινωνίας στο Πανεπιστήμιο του Μάριμπορ και γενική διευθύντρια του οργανισμού «Μάριμπορ, πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης 2012».

Από το Συμβούλιο: Ulrich Fuchs (Γερμανία), αναπληρωτής καλλιτεχνικός διευθυντής και διευθυντής προγράμματος της πόλης Λιντς, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2009 και της ς-Προβηγκίας, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2013. Aiva Rozenberga (Λετονία), διευθύντρια προγράμματος της Rīga, Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης 2014. Pauli Sivonen (Φινλανδία), διευθυντής του μουσείου Serlachius.

Από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο: Sylvia Amann (Αυστρία), που ειδικεύεται στον τομέα της αστικής, περιφερειακής ανάπτυξης και της ανάπτυξης της υπαίθρου, του πολιτισμού και της δημιουργικής οικονομίας. Cristina Farinha (Πορτογαλία), εμπειρογνώμονας στην ανάπτυξη δημιουργικών βιομηχανιών και εθνικών πολιτιστικών στρατηγικών. Agnieszka Wlazeł (Πολωνία), εμπειρογνώμονας για στην ανάπτυξη ακροατηρίου και πρώην διευθύνουσα σύμβουλος και καλλιτεχνική διευθύντρια φεστιβάλ τέχνης.

Από την Επιτροπή των Περιφερειών: Alain Hutchinson (Βέλγιο), Επίτροπος της κυβερνήσεως της περιφέρειας των Βρυξελλών, αρμόδιος για τις σχέσεις με τους ευρωπαϊκούς & διεθνείς οργανισμούς και Αντιδήμαρχος του Saint Gilles αρμόδιος για την εκπαίδευση.

Σύμφωνα με το ισχύον σύστημα ορισμού της πολιτιστικής πρωτεύουσας της Ευρώπης, η επιλογή περιλαμβάνει δύο γύρους: τον γύρο προεπιλογής, που έχει ως αποτέλεσμα την κατάρτιση καταλόγου προεπιλεγμένων υποψήφιων πόλεων, και τον γύρο τελικής επιλογής, εννέα περίπου μήνες αργότερα. Οι πόλεις που επιλέγονται ορίζονται στη συνέχεια επίσημα από το ενδιαφερόμενο κράτος μέλος.

Οι πολιτιστικές πρωτεύουσες της Ευρώπης, που καθιερώθηκαν το 1985 με βάση μιαν ιδέα της τότε Υπουργού Πολιτισμού, Μελίνας Μερκούρη, έχουν εξελιχθεί σε μια από τις πλέον φιλόδοξες πολιτιστικές πρωτοβουλίες στην Ευρώπη και συγκαταλέγονται στις πιο γνωστές και τις περισσότερο εκτιμώμενες δραστηριότητες της ΕΕ. Οι στόχοι είναι να προωθηθεί η πολυμορφία των πολιτισμών στην Ευρώπη, να επισημανθούν τα κοινά στοιχεία τους και να ενισχυθεί η συμβολή του πολιτισμού στη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη των πόλεων.

PagasitikosNews logo

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

    Dark Mode

    "Αλιεύοντας" την είδηση